kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کدخدایی:

جلسه ویژه شورای نگهبان با برخی اعضای هیئت دولت درباره FATF و CFT برگزار شد

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری نشست مشترک این شورا و برخی اعضای هیئت دولت درباره FATF و CFT خبر داد.


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نشست این شورا، گفت: نشست روز چهارشنبه(دیروز) شورای نگهبان با حضور اعضای فقها و حقوقدانان برگزار شد.
کدخدایی افزود: با توجه به اینکه هیئت وزیران قبلا درخواست داده بود که جلسه‌ای با حضور برخی اعضای این هیئت برای بررسی موضوعات پیرامون لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) و FATF  برگزار شود، جلسه دیروز شورای نگهبان به این امر اختصاص داشت.
وی ادامه داد: در جلسه دیروز شورای نگهبان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند و گزارشی از وضعیت لایحه CFT و الحاق ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی FATF  به اعضای شورای نگهبان ارائه دادند.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه، اعضای شورای نگهبان نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌‌نظرات خود را پیرامون CFT و FATF مطرح کردند.
به گزارش تسنیم، کدخدایی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز شورای نگهبان هیچ‌گونه رأی‌گیری و تصمیم‌گیری پیرامون   FATF  صورت نگرفت و مقرر شد تا کارشناسان مرتبط با این حوزه در جلسات آینده شورای نگهبان حضور یابند.