kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
مدیر روابط عمومی سازمان اوج:

قصه جذاب و تناسب با نیازهای جامعه دلیل تولید فیلم «بیست و سه نفر» است

مدیر روابط عمومی سازمان اوج دلیل سرمایه‌گذاری این سازمان برای تولید فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» را قصه جذاب و محتوای مناسب آن برای جامعه امروز معرفی کرد. به گزارش خبرنگار کیهان، «بیست و سه نفر» یکی از فیلم‌های دفاع مقدسی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود که تصویربرداری آن از هفته آینده به کارگردانی مهدی فارسی آغاز خواهد شد. این فیلم براساس ماجرایی واقعی، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این ماجرا قبلا در کتابی با عنوان «بیست و سه نفر» نیز منتشر شده بود.




محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: مهدی جعفری قبل از این کتاب، فیلم مستندی هم با عنوان «بیست و سه نفر و آن یک نفر» ساخته بود و این فیلم مستند و پژوهش‌های صورت گرفته درباره موضوع، باعث شد ما به فکر ساخت یک فیلم سینمایی درباره آن افتادیم.
وی در پاسخ به این سؤال که دلیل سرمایه‌گذاری سازمان اوج برای ساخت این فیلم چیست نیز اظهار داشت: درمیان فیلمنامه‌های دفاع مقدسی که بررسی شد، «بیست و سه نفر» به لحاظ محتوا و جذابیت، برتر شناخته شد. یکی از محورهای تعریف شده برای انتخاب فیلمنامه در سازمان اوج، جذابیت است که این فیلمنامه هم واجد این ویژگی بود. به لحاظ محتوایی نیز سوژه و موضوع آن با نیازهای جامعه امروز ما تناسب دارد. ذوقی درباره وضعیت تولید این فیلم نیز بیان کرد: مرحله پیش تولید کار به پایان رسیده و حدود یک هفته بعد کار تصویربرداری آغاز خواهد شد. اولین نمایش فیلم هم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. مدیر روابط عمومی سازمان اوج همچنین درباره هزینه تولید این فیلم گفت: با توجه به اینکه تولید این فیلم به وسعت آثاری چون «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب» نیست، بودجه آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.