kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال



شکست دور از انتظار تیم نوجوانان برابر اندونزی
ملی‌پوشان نوجوان فوتبال ایران در نخستین دیدار از مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا مقابل اندونزی به میدان رفتند. این دیدار روز گذشته در ورزشگاه بوخیت جلیل مالزی آغاز شد و با نتیجه دو بر صفر به سود اندونزی به پایان رسید.امیرالدین باگوس دوبار در دقایق ۴ و ۹۰ برای اندونزی گلزنی کرد.با این نتیجه یاران عباس چمنیان که به عنوان نایب قهرمان دور گذشته وارد مسابقات شدند، چشم به دو بازی آینده مقابل هند و ویتنام دارند. تیم ایران روز دوشنبه، دوم مهر ساعت ۱۲ با هند رودررو می‌شوند.
سقوط یک پله‌ای ایران و صدرنشینی بلژیک در رده‌بندی فیفا
بعد از برگزاری بازی‌های دوستانه و رسمی ملی در اقصی نقاط جهان، فدراسیون جهانی فوتبال رده‌بندی ماه سپتامبر را اعلام کرد که تیم ملی ایران کماکان صدرنشین آسیا است اما با سقوط یک پله‌ای و با ۱۴۷۴ امتیاز در رده سی و سوم جهان قرار گرفت.شاگردان کی‌روش در ماه جاری دیدار دوستانه‌ای را با تیم ملی ازبکستان برگزار کردند که حاصل آن پیروزی یک بر صفر برای ایران بود.در رده‌بندی جهان نیز فرانسه بعد از تنها یک ماه صدرنشینی، جای خود را به بلژیک، تیم سوم جام جهانی داد. بعد از بلژیک و فرانسه تیم‌های برزیل، کرواسی و اروگوئه در رده سوم تا پنجم جای دارند. در این رده‌بندی بیش‌ترین پیشرفت مربوط به اوکراین است که توانسته با ۶ پله صعود به رده ۲۹ فیفا صعود کند. از سوی دیگر غنا با ۶ رده سقوط و قرار گرفتن در جایگاه ۵۱، بیش‌ترین سقوط را داشته است.
حضور دو بازیکن استقلال در جمع بهترین‌های آسیا
با برگزاری دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چهره چهار تیم نهایی این مسابقات مشخص شد که از ایران پرسپولیس توانست به این دور از رقابت‌ها راه یابد. استقلال با وجود بازی خوب به نسبت بازی رفت، نتوانست السد را شکست دهد تا در این مرحله به کار خود پایان دهد اما پرسپولیس در آزادی الدحیل را با حساب ۳ بر یک شکست داد و در جمع چهار تیم نهایی قرار گرفت. با اتمام این مرحله، AFC هشت بازیکن برتر این مرحله را معرفی کرده که مرتضی تبریزی و روح الله باقری، زننده دو گل استقلال مقابل السد در این جمع حضور دارند. از پرسپولیس هیچ نماینده‌ای دیده نمی‌شود.
کرار جاسم به تیم ملی عراق دعوت شد
سایت «الکره العراقیه» خبر داد که فدراسیون فوتبال عراق با درخواست کاتانیتس، سرمربی کنونی عراق پس از دیدن بازی‌های کرار جاسم از طریق مدیر برنامه ایرانی‌اش در نهایت تصمیم گرفت تا او را به اردوی تیم ملی مجددا دعوت کند. پیش از این کرار جاسم در مصاحبه با خبرنگار ورزشی فارس اعلام کرده بود که با برخی از اعضای فدراسیون مشکل دارد و به همین خاطر دعوت نمی‌شود و از او کارش را با تیم ملی تمام شده عنوان کرد. ولی کرار تاکید کرد که در صورت دعوت مجدد برای تیم ملی کشورش بازی خواهد کرد.
غیبت چشمی در بازی استقلال و نساجی
تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر امروز در قائمشهر به مصاف نساجی خواهد رفت. روزبه چشمی مدافع آبی‌ها که در دیدار برابر السد با اخراجش از زمین خبرساز شد، به دلیل مصدومیت امکان حضور در این بازی را ندارد و یکی از غایبان استقلال در این دیدار خواهد بود.
نوازی سرمربی ایرانجوان بوشهر شد
محمد نوازی ملی پوش اسبق استقلال هدایت تیم دسته دومی ایرانجوان بوشهر را برعهده گرفت.این خبر در حالی اعلام شد که در روزهای اخیر از گزینه‌های مختلفی برای هدایت تیم ایرانجوان بوشهر نام برده می‌شد. از جمله گزینه‌های بومی چون سعید مفتخر. بیشتر فعالیت مربیگری محمد نوازی در سال‌های اخیر در تیم‌های پایه باشگاه استقلال بوده است. ایرانجوان بوشهر فصل گذشته از لیگ یک به لیگ 2 سقوط کرد اما در گذشته معرف بازیکنانی چون مهدی طارمی به فوتبال کشور بوده است.