kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

انتخاب سرپرست به جای رؤسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد به زودی سرپرست‌ها جایگزین روسای بازنشسته می‌شوند.



مسعود سلطانی فر در تازه‌ترین صحبت‌های خود با‌اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: وزارت ورزش وجوانان ملزم به اجرای قانون است و با اجرای این قانون تغییراتی در برخی فدراسیون‌ها بوجود خواهد آمد. بر همین اساس بزودی برای برخی فدراسیون‌های ورزشی که روسای آنها شامل این قانون می‌شوند، سرپرست تعیین می‌کنیم.
سلطانی فر گفت: هم اکنون نزدیک به 10 مدیرکل زیر 30 سال در ورزش کشور به خصوص در استان‌ها منصوب شده‌اند و روند جوانگرایی مدیریتی در ورزش کشور ادامه خواهد یافت اما از اندیشه‌های مدیران و روسای فدراسیون‌های بازنشسته به عنوان ذخایر با ارزش عرصه ورزش بهره خواهیم برد.
بر اساس بررسی‌ها و تایید منابع خبری موثق ۱۳ رئیس‌فدراسیون که حکم بازنشستگی دارند و این حکم در پرونده پرسنلی‌شان در وزارت ورزش موجود است با ابلاغ قانون جدید مجبور به ترک فدراسیون‌های ورزشی خواهند بود. این افراد تاکنون با تبصره‌ها و استثناهای قانون قبلی توانسته بودند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند و در نهایت صندلی ریاست را به دست آورند.اسامی این ۱۳ نفر از روسای فدراسیون‌های ورزشی که بازنشست هستند و حکم بازنشستگی دارند و مشمول قانون جدید جدید می‌شوند به شرح زیر است:
۱. بهرام شفیع، رئیس‌فدراسیون‌هاکی، ۲. غلامرضا امینی، رئیس‌فدراسیون قایقرانی، ۳. علیرضا رحیمی، رئیس‌فدراسیون هندبال، ۴. علی مجدآرا، رئیس‌فدراسیون همگانی (مشروط در چارچوب قوانین مسلح)، ۵. مصطفی کریمی، رئیس‌فدراسیون ناشنوایان، ۶. احمد ضیایی، رئیس‌فدراسیون والیبال، ۷. محمدعلی صبور، رئیس‌فدراسیون سه گانه، ۸. محمود رشیدی، رئیس‌فدراسیون ورزش‌های رزمی، ۹. محمدصادق فرجی، رئیس‌فدراسیون کاراته، ۱۰. مجید شایسته، رئیس‌فدراسیون تنیس، ۱۱. محمد درخشان، رئیس‌فدراسیون جودو، ۱۲. حجت‌الله دهخدایی، رئیس‌فدراسیون چوگان و ۱۳. مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال.