kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

اخبار ورش جهان



قهرمان گلف زنان اروپا در آمریکا به قتل رسید
سلیا بارکین آروسامنا، قهرمان رقابت‌های گلف زنان آماتور اروپا در سال 2018 و ورزشکار برتر سال جاری دانشگاه ایالت ایووای آمریکا، در این کشور به قتل رسید.طبق اطلاعاتی که پلیس آمریکا و نشریه یو‌اس‌ای تودی ارائه کرده، جسد این زن 22 ساله اسپانیایی صبح روز دوشنبه در زمین گلف کلدواتر لینکس ایالت ایووا پیدا شده و در همین رابطه یک مظنون دستگیر شده است. فرد مظنون کولین دنیل ریچاردز نام دارد و به ارتکاب قتل عمدی متهم شده است. پلیس آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره دلایل مرگ ورزشکار جوان اسپانیایی خودداری کرده است. بارکین آروسامنا پنجمین گل‌باز اسپانیایی بود که فاتح رقابت‌های اروپایی شد.
درخواست میزبانی مشترک کره شمالی و جنوبی برای المپیک 2032
کره شمالی و جنوبی که از سال‌ها پیش رابطه خوبی ندارند و در حالت جنگی به سر می‌برند در اقدامی برای نزدیک‌تر شدن دو کشور رسما میزبانی مشترک المپیک 2032 را درخواست کردند. این توافق دو طرفه در جلسه‌ای که دو رئیس‌جمهور کره جنوبی و شمالی در پیونگ یانگ داشته اند، اعلام شد.
رای ۹ کشور کمیته اجرایی WADA به عضویت مجدد روسیه
9 عضو کمیته اجرایی آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ (WADA) به عضویت مجدد روسیه در این نهاد رای مثبت دادند، 2 کشور مخالف بودند و یک عضو دیگر نیز رای ممتنع داد، البته شرایط ویژه دیگری برای عضویت مجدد روسیه در WADA وجود دارند که یکی از آنها دسترسی لحظه‌ای به آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو است. پیش از این از سوی کمیته قوانین WADA به کمیته اجرایی جهت بازگرداندن روسیه به این نهاد بین‌المللی ضد دوپینگ توصیه‌هایی شده بود. همچنین اعلام شد که روسیه باید یافته‌های مک‌لارن در گزارشی پیرامون دوپینگ ورزشکاران این کشور را بپذیرد و اطمینان لازم جهت دسترسی در هر زمانی به نمونه‌های گرفته‌شده توسط آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه فراهم شود. ورزشکاران روسی در المپیک زمستانی 2018 کره‌جنوبی تحت پرچم المپیک حضور یافتند.
محرومیت کره جنوبی و عراق به دلیل تبانی!
فدراسیون هندبال آسیا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: دیدار دو تیم کره جنوبی و عراق از گروه C در مرحله مقدماتی در هشتمین دوره مسابقات نوجوانان آسیا در امان اردن برگزار شد. به دلیل اینکه هر دو تیم به صورت دائم تلاش داشتند به صورت عمدی بازنده این دیدار باشند، این دیدار به حالت تعلیق درآمد.البته هر اقدام ممکنی برای جلوگیری از بروز این اتفاق و تعلیق دیدار صورت گرفت و مسئولان به هر دو تیم برای دستکاری در نتیجه دیدار و حفظ روحیه ورزشی هندبال هشدار دادند که بی‌نتیجه ماند. به همین دلیل بر اساس بند 3/7 آیین نامه انضباطی فدراسیون هندبال آسیا، تصمیمات زیر اتخاذ شد:
1- همه نتایج کسب شده دو تیم لغو شدند.
2- دو تیم از ادامه حضور در مسابقات محروم شدند.
3- این موضوع در کمیته ویژه فدراسیون آسیا برای اقدامات بعدی بررسی می‌شود.
رکورد کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا
پورتو در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف شالکه رفت.ایکر کاسیاس با حضور در ترکیب پورتو مقابل شالکه بیستمین فصل حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند و از این نظر اولین بازیکنی است که به این رکورد دست یافته است. دروازه بان اسبق تیم ملی اسپانیا بخش اعظم حضورش در چمپونز لیگ را با پیراهن رئال مادرید تجربه کرده است.
پیکه تورنمنت تنیس برپا می‌کند
جرارد پیکه برای آینده می‌خواهد یک مسابقات مهمی در رشته تنیس بنیان نهد.وی که رئیس‌شرکت کاسموس است، هم اکنون پروژه مسابقات تنیس «مجستی کاپ» را دنبال می‌کند.براساس آنچه این شرکت موسس در نظر گرفته،‌ در هر دوره برگزاری آن 10 میلیون دلار جایزه نقدی خواهد داشت. در این پیکارها 64 تنیسور درجه یک و صاحب رنکینگ جهان حضور می‌یابند و کل مبلغ جایزه آن به فرد برنده تعلق خواهد گرفت.
تحقیق یوفا درباره اخراج رونالدو
یوونتوس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میهمان والنسیا بود و در نهایت با وجود 10 نفره شدن با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. اخراج جنجالی رونالدو در دقیقه 29 بازی باعث شد اعتراضات زیادی را به همراه داشته باشد و حتی‌اشک ستاره پرتغالی درآمد. در این راستا اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات لازم را درباره صحنه اخراج رونالدو انجام می‌دهد و حکم نهایی خود را 27 سپتامبر(یک هفته دیگر) اعلام می‌کند.
درگذشت دارنده چهار طلای شمشیربازی المپیک
دیز کولچار، قهرمان نامدار شمشیربازی جهان و المپیک در سن 77 سالگی درگذشت. این قهرمان فقید مجارستانی در المپیک‌های 1964، 1968 و 1972 به مدال‌های طلا دست یافت. او 2 مدال برنز نیز در طول این سال‌ها کسب کرده بود. کولچار همچنین دارنده 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز رقابت‌های قهرمانی شمشیربازی جهان بود. دیز کولچار پس از پایان دوران حرفه‌ای خود در سال 1980 میلادی به عنوان دبیرکل فدراسیون شمشیربازی مجارستان آغاز به کار کرد و مدتی نیز سرمربی تیم ملی کشورش بود.