kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

سلطانی فر: در بازی‌های آسیایی 2026 رقابت برای جایگاه سومی دور از ذهن نیست!

وزیر ورزش و جوانان گفت: خیلی دور از ذهن نیست که با وجود قدرت‌هایی چون چین، کره جنوبی و ژاپن در بازی‌های آسیایی ٢٠٢٦ برای جایگاه سومی رقابت کنیم.



مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست مشترک با روسای فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: باید کاری را که شروع کردیم استمرار دهیم تا بتوانیم برای ٢٣ ماه دیگر حضور قدرتمندی در المپیک داشته باشیم. ورزش ایران در رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی، تیر و کمان و قایقرانی ظرفیت مدال‌آوری در المپیک را دارد و با یک کار شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی منطقی این مهم امکانپذیر است. سلطانی‌فر برنامه‌ریزی برای نتیجه گیری در المپیک و آسیا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز باید در رشته‌های مختلف از جمله ژیمناستیک برنامه‌ریزی دقیق را در دستور کار قرار دهیم و با یک کار بنیادی برای مدال‌آوری حرکت کنیم، اگر امروز برنامه‌ریزی کنیم ممکن است در بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ هم در این رشته‌ها نتیجه نگیریم اما در صورت عدم برنامه‌ریزی در ٢٠٢٦ هم به مدال نمی‌رسیم. وزیر ورزش و جوانان به سرمایه‌گذاری در رشته‌های مدال‌آور تاکید کرد و توضیح داد: خیلی دور از ذهن نیست که با وجود قدرت‌هایی چون چین، کره جنوبی و ژاپن در بازی‌های آسیایی ٢٠٢٦ برای جایگاه سومی رقابت کنیم به همین منظور باید در رشته‌های دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک که مدال‌های فراوانی دارند، متمرکز شویم.
تاکید وزیر ورزش مبنی بر سرمایه‌گذاری در رشته‌های پایه قابل تحسین است اما احتمالا ایشان به این موضوع توجه نداشته‌اند که بازدهی یا نتیجه گیری سریع در رشته‌های پایه امری غیرممکن است. با این استدلال می‌توان نتیجه گرفت که گفتن این جمله که ورزش ما تا 8 سال بعد قابلیت رقابت با چین، ژاپن و کره جنوبی دارد بیشتر از آنکه واقعی باشد، شعاری است!