kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین:

8 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند

رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: هم‌اکنون هشت هزار گروه‌های جهادی در کشور فعال است و ۱۰ هزار گروه جهادی تا پایان سال به این گروه‌ها اضافه می‌شوند.


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، غلامحسین غیب‌پرور در مورد نقش سازمان بسیج مستضعفین در تحقق توسعه و آبادانی کشور، اظهار داشت: هم‌اکنون هشت هزار گروه‌های جهادی در کشور فعال است و ۱۰ هزار گروه جهادی تا پایان سال به این گروه‌ها اضافه می‌شوند که ظرفیت سازندگی بالایی در کشور به وجود می‌آورند.
وی افزود: ۱۸ هزار گروه جهادی تا پایان سال فرصتی برای نوسازی و توسعه کشور در مسیر توسعه و تحقق اهداف، برنامه‌ها و اسناد بالادستی برای دولت ایجاد می‌کنند.رئیس‌ سازمان بسیج در مورد اهداف گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: برنامه گروه‌های جهادی به این نحو است که یک نقطه مشخص را برای هر گروه تعیین کرده و خدمات مورد نیاز برای آن محل مشخص شده و روی آن متمرکز می‌شوند.
غیب‌پرور، محرومیت‌زدایی را از مهم‌ترین رسالت‌های گروه‌های جهادی دانست و گفت: فعالیت‌های خدمت رسانی در بخش سلامت و بهداشت، تامین نیازهای اجتماعی و فرهنگی از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی با محور محرومیت زدایی است.
وی افزود: تا حدودی در انجام فعالیت گروه‌های جهادی با دولت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و جهادگران با چند وزارتخانه تعامل دارند. از جمله وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان که همکاری دولت ناکافی است.رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همکاری دولت با بسیج باید بیشتر شود و من همواره در مورد همکاری بسیج با دولت اعلام آمادگی کرده‌ام. دولت باید از ما بخواهد و ما اعلام آمادگی کردیم و برنامه هم به دولت ارائه کردیم و برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه هم آمادگی کامل داریم تا به کمک دولت بیاییم.