kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

کوتاه از شهرستان‌ها



نوسازی مدارس فرسوده
درچه - خبرنگار کیهان: مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر گفت: 40 درصد مدارس شهرستان خمینی‌شهر که تقریبا یکصد مدرسه می‌باشد، فرسوده است و باید نوسازی شود. ضمن اینکه اگر اهالی محل مدرسه را تا 50 درصد بسازند بقیه‌اش را اداره کل آموزش و پرورش تقبل می‌کند.
حسین آقابابایی گفت: در مورد تکمیل هنرستان دخترانه درچه که سالهاست نیمه‌کاره رها شده است و 35 درصد آن پیشرفت فیزیکی دارد توانستیم آقای داورپناه خیر مدرسه‌ساز خمینی شهری را که در کشور مدارس زیادی احداث کرده بیاوریم و با او قرارداد ببندیم تا این هنرستان را تکمیل کند.
رسیدگی به مشکلات لنج‌داران
هندیجان- خبرنگار کیهان: مسئول تعاونی سندیکای لنجداران هندیجان، گفت: بیش از 15 ساله کشت تابستانه کشاورزی تعطیل شده و همچنین کشت‌های پاییزه و آب شرب بر روی مردم روستاهای هندیجان قطع شد اما مردم نجیب و با غیرت شهرستان صبر کردند ولی الان معیشت و اقتصاد مردم به علت تعطیلی گمرک در ترخیص کالاها یا ورود لنج‌ها مشکلاتی برای قشر لنجدار و همین‌طور بازاریان به وجود آمده که انتظار می‌رود با جدیت این مشکلات حل بشود.
حسن رحمانی افزود: موقع ورود لنج‌ها در نمره 4 سخت‌گیری می‌شود و لنج‌ها در هوای گرم شدید بلاتکلیف هستند چرا مثل بقیه بنادر با لنجداران هندیجان رفتار نمی‌شود از مسئولان توقع داریم به فکر معیشت و رونق اقتصاد هندیجان باشند و نباید این مشکلات بحران‌ساز بشود.
رکورد جدید در ارسال فرآورده نفتی
بندرعباس- خبرنگار کیهان: رکورد جدیدی در ارسال فرآورده‌های نفتی در ماه نخست تابستان امسال ثبت شد.
مدیرمنطقه خلیج‌فارس گفت: با تلاش پرسنل واحدهای فنی و عملیاتی و علیرغم گرمای بی‌سابقه بندرعباس، در ماه نخست‌ تابستان امسال با بهره‌گیری از دانش فنی همکاران و ایجاد تغییراتی در تجهیزات انتقال برای اولین بار، میزان انتقال فرآورده‌ به بیش از یک میلیارد و 217 هزار لیتر رسید این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 10 هزار لیتر بوده است.
علیرضا عطار با بیان اینکه تنظیم igv توربین 103 مرکز انتقال نفت بندرعباس افزایش راندمان توربین را به دنبال داشته است افزود: تغییر و تعویض‌ صافی‌ها، تغییر در درجه آلارم روغن توربین و همچنین استفاده از روان‌کننده در مراکز تابعه منطقه خلیج‌فارس، موجب افزایش میزان انتقال شد.
آئین غبارروبی
طبس- خبرنگار کیهان: همزمان با ایام شهادت حضرت جواد الائمه(ع)  آیین غبارروبی مرقد منور حضرت حسین بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی حضرت رضا(ع) برگزار شد.
در این مراسم و محفل معنوی که اقشار مختلف مردم حضور داشتند مرقد مطهر توسط امام جمعه و مسئول دفتر امام جمعه و امام جمعه موقت گردگیری و سپس  با گلاب ناب محمدی تطهیر شد. وجوحات و مسکوکات داخل ضریح جمع‌آوری و جهت توسعه و عمران و آبادی آستان مبارک به حساب‌های مربوطه واریز شد.
افزایش کشف موادمخدر
اردبیل- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی استان اردبیل از افزایش 125 درصدی کشف موادمخدر در سطح استان خبر داد.
سرتیپ حسین عبدی گفت: در سال جاری 900 کیلوگرم انواع موادمخدر سنتی و صنعتی در استان کشف و ضبط شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 125 درصدی مواجه است. وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه قاچاق کالا گفت:  در مدت یاد شده کالای قاچاق به ارزش 42 میلیاردریال در استان کشف شده است.
تجلیل از خبرنگاران
شهرکرد- خبرنگار کیهان: اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رسالت و وظایف اصلی و مهم خبرنگاران آگاهی بخشی، روشنگری و شفاف‌سازی در جامعه است.
جواد کارگران دهکردی مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان نیز گفت: خبرنگاران نقش مهمی در انعکاس اخبار و رویدادها، رشد و توسعه، طرح مسائل و مشکلات و کمبودها و ارائه فعالیت‌های نظام و دولت اسلامی در حوزه‌های خبری تحت پوشش مناطق خود دارند. در آیین جشن خبرنگاران، استاندار چهارمحال و بختیاری از خبرنگاران استان از جمله ملک محمد زمانی‌دهکردی سرپرست و خبرنگار روزنامه کیهان تجلیل و قدردانی کرد.
حضور نخبگان فرهنگی
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از حضور نخبگان فرهنگی 40 کشور برای شرکت در مراسم 2018 در همدان خبر داد.
حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 اظهار کرد:کمیته فرهنگی همدان 2018 در نظر دارد تا از هر یک از کشورهای مدعو 2 تا 3 نخبه در این رویداد شرکت کنند زیرا به واسطه ارتباطی که این نخبگان با کشور خود دارند می‌توانند همدان را به بهترین شکل به مردم خود معرفی کنند. رئیس کمیته فرهنگی همدان 2018 گفت: تولیدات هنری از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی همدان 2018 است که با نگاه انقلاب اسلامی و مبارزه آن با تروریست و با استفاده از ابزار هنر تولید می‌شود.
ایجاد منطقه آزاد تجاری
ساری- خبرنگار کیهان: با رای قاطع شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد بهشهر و 6 منطقه ویژه در شهرهای رامسر، نوشهر، نور، فریدونکنار، آمل و محمودآباد موافقت شد.
رئیس روابط عمومی استانداری مازندران گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرهای مختلف استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. احمد مظفری گفت: بندرامیرآباد بهشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری مازندران و با ایجاد منطقه ویژه گردشگری در رامسر، منطقه ویژه اقتصادی در بندر نوشهر، منطقه ویژه گردشگری دشت نور شهرستان نور، منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار، منطقه ویژه اقتصادی آمل و منطقه ویژه اقتصادی محمود‌آباد با رای قاطع و حداکثری موافقت شد.
اعطای تسهیلات برای خرید کمباین
* 18 میلیارد تومان تسهیلات خرید کمباین مکانیزه از آغاز امسال تاکنون به کشاورزان مازندران پرداخت شد. رئیس توسعه مکانیزاسیون اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از به کارگیری 3 هزار و 500 دستگاه کمباین در شالیزارهای استان برای برداشت مکانیزه برنج تا نیمه شهریورماه خبر داد.
موسی‌نژاد با بیان اینکه بهره‌گیری از ماشین‌های مکانیزه کمباین در برداشت، ضایعات برنج را تا 5 درصد کاهش می‌دهد، افزود: کشاورزان مازندرانی بیش از 18 میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون امسال برای خرید کمباین‌های مخصوص برنج دریافت کردند.
گشایش جشنواره  هنرهای تجسمی
تبریز- خبرنگارکیهان: بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در تبریز گشایش یافت.
با پایان بررسی آثار در مرحله اول 100 هنرمند جوان از 23 استان کشور برای این رقابت‌ها پذیرفته شدند. در این دوره از جشنواره که از 26 مردادماه جاری آغاز و تا 30 مرداد ادامه دارد هنرمندان در پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری در کارگاه‌های جشنواره شرکت کردند. بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای  تجسمی جوانان به همت مرکز هنرهای تجسمی، فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.
طراحی حصیر
اهواز- خبرنگارکیهان: معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از انعقاد قرارداد طراحی و نمونه‌سازی صنایع دستی استان در رشته حصیربافی میان این اداره کل و بخش خصوصی خبر داد.
شکرالله قاسمی با اشاره به این که با انعقاد این قرارداد، امسال دومین محصول صنایع دستی استان خوزستان یعنی حصیر را طراحی و نمونه‌سازی خواهیم کرد افزود: براساس قرارداد منعقد شده، علاوه بر  طرح‌ها و نقش‌های رایجی که از سوی صنعتگران رشته حصیربافی ارائه می‌شود، سعی خواهد شد با حفظ اصالت این محصولات، طرح و نمونه جدید برای محصولات حصیربافی ارائه دهیم؛ یعنی ضمن آن که در تولید محصول از همان مواد اولیه اصیل استفاده می‌شود، فرم و کاربرد جدید برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
وی با بیان این که در پروژه طراحی و نمونه‌سازی حصیر خوزستان، علاوه بر تولید نمونه، پژوهش و آسیب‌شناسی نیز انجام می‌شود گفت: براساس قرارداد بخش خصوصی با بازدید از کارگاه‌های تولید حصیر مختلف در سراسر استان، به بررسی طرح‌ها و فرم‌های تولیدی خواهد پرداخت و مزیت‌ها و معایب این طرح‌ها را شناسایی خواهد کرد.