kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری عامل شهادت مامورین ناجا
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری عامل شهادت ۳۶ مامور ناجا خبر داد.
سرتیپ مسعود زاهدیان گفت : این فرد نقش اصلی را در شهادت 36 نفر از همکاران ما در منطقه گورناک داشت.
وی با‌اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های لازم مقادیر قابل ملاحظه‌ای سلاح و مهمات از وی کشف شد، گفت: این فرد علاوه ‌بر اینکه نقش مهمی در ایجاد شرارت در منطقه داشت، به نقل و انتقال مواد مخدر نیز می‌پرداخت.
زاهدیان در پایان تصریح کرد: فرد مجرم در برهه‌های مختلفی از زمان حجم زیادی مواد مخدر و قاچاق خرید و فروش می‌کرد.
کنگان لرزید
بوشهر – ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/2 ریشتر ساعت 1 و 43 دقیقه و 38 ثانیه بامداد دیروز (یکشنبه) حوالی بندر کنگان در استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق 24 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.
هنوز از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه گزارشی منتشر نشده است.
دستگیری زورگیر
اصفهان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس شهرستان اصفهان گفت : یک زورگیر هنگامی که در اصفهان قصد سرقت از فردی را داشت در چنگال قانون گرفتار شد.
سرهنگ حسن یاردوستی،افزود: ماموران گشت پلیس اصفهان هنگام گشت‌زنی در منطقه مربوطه متوجه شدند فردی در حال ضرب وشتم یک نفر است که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی خاطرنشان کرد: سارق زورگیر به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشت که در یک عملیات ضربتی و غافل‌گیرانه دستگیر شد.
مسابقه رادیویی
قائم شهر – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر از دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای با هشت فقره کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد ولی مرادی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند، متهمان را که به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی شهروندان را به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و از آنان کلاهبرداری نمایند را شناسایی کنند.
وی اضافه کرد: این دو متهم که اهل و ساکن تهران و استان کرمانشاه بودند در نیابتی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.
داروی غیر مجاز
بابل – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف 500 ميليون ريال انواع داروهاي غير مجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سيد محسن جعفري گفت: پلیس با شناسایی یک منزل مسکونی که به محل دپوی داروهای غیر مجاز تبدیل شده بود را شناسایی و در بازرسي از آن محل موفق به کشف سه هزار و 800 قلم انواع داروهاي غيرمجاز شد.
وی ارزش کالاهاي کشف شده را بالغ بر 500 ميليون ريال بيان و عنوان کرد: در این رابطه یک متهم نيز دستگير شد.
کشف اسلحه
اهواز – فارس: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: پلیس خوزستان طی چندعملیات ، موفق به شناسایی و دستگیری 67 نفر از عاملان تیراندازیهای غیرمجاز و دارندگان سلاح غیرمجاز شدند.
سرتیپ حیدرعباس زاده در ادامه با‌اشاره به اینکه از محل اختفا متهمان تعداد 71 قبضه سلاح شکاری و 15 قبضه سلاح جنگی، جمعاً تعداد 86 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز و 635 عدد فشنگ مربوطه کشف شد، افزود: متهمان به‌همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی سطح استان معرفی شدند.
تصادف مرگبار
ساری - خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران گفت : برخورد سه دستگاه خودرو سواری در گردنه کینس بخش کجور شهرستان نوشهر یک کشته و هفت مصدوم برجای گذاشت.
ذکریا ‌اشکپورافزود: بر اثر برخورد سه دستگاه سواری شاسی بلند (jac) با پیکان  و زانتیا در گردنه کینس بخش کجور یک پسربچه  دو ساله  جان باخت و هفت نفر مصدوم شدند.
وی افزود: مصدومان این حادثه دو خانم، سه آقا و دو دختر بچه ۱۰ ساله و شش ساله بودند.
انهدام باند
اصفهان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از کشف حشیش و تریاک در این شهرستان خبر داد.  
سرهنگ «سید تقی حسینی» گفت: پلیس در یکی از ورودیهای جنوبی استان اصفهان دو دستگاه سواری پژو و یک سواری پراید متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و در یک عملیات همزمان متوقف کرد که در بازرسی از آنها مقدار 99 کیلوگرم حشیش از سواری پژو و 10 کیلو و 350 گرم تریاک از سواری پراید کشف شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه چهار سوداگر مرگ دستگیر و سه دستگاه خودروی سبک از قاچاقچیان توقیف شد.
سوخت قاچاق
زاهدان – خبرنگار کیهان: جانشين انتظامي شهرستان سراوان از کشف 29 هزار ليتر سوخت قاچاق خبر داد.
سرهنگ نصرالله شيبک گفت: ماموران انتظامي ايست و بازرسي سراوان  هنگام كنترل محورهای مواصلاتی يك دستگاه کامیون ‌تانكردار حامل سوخت را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از اين‌تانکر، مشخص شد محموله 29 هزار ليتري  گازوئیل آن به صورت غيرمجاز بارگيري شده و به مقصد نوار مرزي کشور در تردد بوده است.
وی اضافه کرد: در اين عمليات  يک متهم دستگير شد.
کشف مواد مخدر
زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف انواع مواد مخدر در منطقه مرزی سراوان خبر داد.
سرتیپ سعید کمیلی گفت: مرزداران پس از پایش و بررسی دقیق منطقه موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه موتورسیکلت، مقدار ۲۵۵ کیلوگرم حشش، ۱۶۰ کیلوگرم تریاک و سه کیلوگرم هروئین، مجموعاً ۴۱۸ کیلوگرم انواع موادمخدر و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات را کشف کنند.
پوشاک قاچاق
سرویس شهرستانها: رئیس‌پلیس آگاهی استان قم از کشف پوشاک قاچاق از یک دستگاه «کامیونت» و دستگیری دو قاچاقچی خبر داد.
  سرهنگ «احمد کرمی» گفت: در پیگیری‌های اطلاعاتی مشخص شد فردی قصد دارد محموله پوشاک قاچاق را با یک دستگاه «کامیونت ایسوزو» از یکی از استان‌های مرکزی کشور به مقصد پایتخت بارگیری و سپس از استان قم عبور کند، ماموران محورهای مواصلاتي را تحت کنترل قرار دادند و موفق شدند کامیونت را شناسايي و راننده را  به همراه یک نفر سرنشین دستگیر کنند.
وی ادامه داد: در بازرسی اولیه مشخص شد کامیونت مذکور حامل محموله روغن سوخته بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، 13 هزار و 601 ثوب پوشاک قاچاق از آن
کشف کردند.
وی ارزش ریالی کالای قاچاق را يک ميليارد و 200 ميليون ريال اعلام کرد.