kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

روی خط جام جهانی ۲۰۱۸




سیدمحمدسعید مدنی - روسیه
روحیه بالای بازیکنان تیم ملی
قبل از بازی با پرتغال
در جریان تمرین دیروز تیم ملی کی‌روش به سمت هواداران رفت و با آنها عکس یادگاری گرفت. تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با پرتغال در جام جهانی روسیه از ساعت ۱۱:۳۰ در کمپ لوکوموتیو مسکو آغاز شد.
* بازیکنان با روحیه خوبی در تمرینات حاضر شدند و این نشان می‌داد که با اعتماد به نفس خوبی به مصاف پرتغال خواهند رفت.
* ابتدا بازیکنان تیم ملی ایران دور زمین مشغول دویدن شدند.
* بعد از آن بازیکنان روی تشک‌های مخصوص بدن‌های خود را گرم کردند.
* ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از سایر بازیکنان جدا شدند و زیرنظر لوپز مربی دروازه‌بانان تیم ملی تمرینات خود را پیگیری کردند.
* در بخش بعدی بازیکنان به سه دسته تقسیم شدند. در یک گروه بازیکنانی همچون رضا قوچان‌نژاد، میلاد محمدی، مهدی ترابی، مسعود شجاعی و در گروه دیگر پژمان منتظری، سامان قدوس،‌ اشکان دژاگه، مشغول حفظ توپ و پاسکاری بودند.
* بازیکنان تیم ملی بعد از انجام حرکات مشخص‌شده از سوی دستیاران کی‌روش مشغول تمرین تنیس فوتبال بودند و سرمربی تیم فوتبال با دقت سایر بازیکنان را زیرنظر گرفت.
* بعد از اینکه خبرنگاران و عکاسان ۱۵ دقیقه ابتدایی در تمرینات حضور داشتند، کی‌روش به سمت هواداران در گوشه زمین رفت و مشغول عکس گرفتن شد.
* درجریان عکس یادگاری بازیکنان امیر عابدزاده دستکش خود را به یک هوادار داد و بعد از اتمام عکس بدون اینکه دستکش را بگیرد به سمت تمرین پیش رفت و هوادار هم این کار عابدزاده را به حساب هدیه گرفتن از او گذاشت.
فدراسیون آرژانتین و سمپائولی
 متهم ردیف اول ناکامی
ستاره اسبق تیم ملی آرژانتین دلیل اصلی باخت بد آرژانتین مقابل کرواسی را فدراسیون و کادرفنی تیم عنوان کرد. دیگو مارادونا، ستاره اسبق تیم ملی آرژانتین پس از شکست تلخ تیم ملی کشورش مقابل کرواسی با نتیجه 3 بر صفر به شدت به فدراسیون فوتبال آرژانتین و سمپائولی اعتراض کرد. مارادونا در مصاحبه‌ خود گفت: من خشمی در درونم است که نمی‌توانم بیانش کنم. این خشم بزرگی است چون هر کسی که پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن می‌کند اصلا نمی‌تواند تصور کند که مقابل یک تیم کروات که نه مقابل آلمان یا برزیل یا اسپانیا و یا هلند به این شکل ببازد. وی افزود: در فدراسیون فوتبال آرژانتین کسانی هستند که هیچ چیز از فوتبال نمی‌دانند. آنها فکر کردند که سمپائولی مشکلات بازی را می‌تواند با تجهیزات کامپیوتری و هلی‌شات‌ها و 14 دستیار حل کند! اسطوره آرژانتینی‌ها درباره بازی مسی گفت: او در بارسلونا به اندازه توان‌اش بازی می‌کند. همه از او ناامید شدند ولی می‌گویم که لئو آن طور که باید بازی کرد و سخت است که مشکلات همبازی‌هایش را حل کند.
هیدینک: ایران می‌تواند
پرتغال را شکست دهد
به باور مربی معروف فوتبال هلند، تیم ملی ایران قادر است مقابل یاران کریستیانو رونالدو به برتری برسد.گاس هیدینک از جمله کارشناسانی است که به موفقیت تیم ملی کشورمان در بازی دوشنبه شب برابر پرتغال باور دارد.وی در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپورت‌اکسپرس روسیه در این مورد نظرش را بیان کرد. هیدینک گفت: شاید ایران بر پرتغال غلبه کند.به خصوص اگر در دفاع جمع شود و بعد از یک گل خورده بتواند جنگنده‌تر ظاهر شود. وی افزود: بازی ایران و اسپانیا را دیدم.اسپانیا تیمی است که می‌تواند کل بازی را سکوت کند و در 20 دقیقه پایانی حریف را بکشد. در سمت دیگر باید دید ایران چگونه مقابل این حریف بازی کرد. همه دیدند ایران یک نیمه در دفاع بود اما وقتی ایران دید عقب افتاده، بازیکنانش رفتند و فوتبال بازی کردند.هیدینک ادامه داد: در این حالت مشخص شد که آنها خطرناک هستند.آنها حتی لحظاتی مهم‌تر از اسپانیا داشتند.اما ایران نتوانست به نتیجه برسد اما سرشان را بالا گرفتند.
تحقیق جدی درباره ضاربان هوادار کروات
پلیس روسیه در حال تحقیق است تا هواداران متخلف آرژانتینی در دیدار کرواسی با آرژانتین را پیدا کند. سایت ورزش روسیه خبر داد پس از آنکه فیلمی از ضرب و شتم شدید یک هوادار کروات از سوی چند هوادار آرژانتینی در ورزشگاه منتشر شد، پلیس روسیه در حال انجام تحقیقات است و 4 نفر متهم اصلی این درگیری هستند. در صورت مشخص شدن هویت هواداران آرژانتین تمام آنها به کشور خودشان دیپورت خواهند شد.
پیشنهاد 180 میلیون یورویی لیورپول به آسنسیو
باشگاه لیورپول برای جذب مهاجم تیم ملی اسپانیا و عضو باشگاه رئال پیشنهادی نجومی داد.روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا خبر داد که باشگاه لیورپول با خواسته یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی خود به دنبال جذب مارکو آسنسیو، ستاره جوان تیم ملی اسپانیا و عضو باشگاه رئال مادرید است و در این راه برای جذب این ستاره جوان پیشنهاد نجومی 180 میلیون یورویی را داده است.قرارداد آسنسیو با رئال تا 2023 است و بند فسخ قرارداد ستاره تیم ملی اسپانیا 700 میلیون یورو است و با پیشنهاد لک لک‌ها اختلاف زیادی دارد. ولی با وجود اینکه آسنسیو فصل گذشته با اعتماد زیدان در رئال مطرح شد و هنوز بازیکن درجه اول به شمار نمی‌آید، این پیشنهادی خیلی خوب برای رئالی‌ها است.
کدام بازیکن ایران
مامور مهار رونالدو خواهد بود؟
مهار فوق ستاره فوتبال پرتغال در بازی با ایران مهم‌ترین دغدغه ذهنی کادر فنی تیم ملی خواهد بود.
پرتغال قهرمان قاره اروپا با فوق ستاره‌اش کریس رونالدو دوشنبه شب مقابل ایران قرار می‌گیرد. مهار رونالدو مهم‌ترین دغدغه کی‌روش از مدت‌ها پیش از شروع جام جهانی بود. سرمربی تیم ملی یکبار در ایران گفت کدام بازیکن می‌تواند روی سر کریس رونالدو سر بزند؟ اکنون شاید بتوان گفت کریم انصاری‌فرد همان بازیکن مورد نظر کی روش در بازی با پرتغال خواهد بود. شاید کریم در این مسابقه مامور شود که سایه به سایه رونالدو حرکت کند. انصاری فرد در پاسخ به این سؤال که ظاهرا تو مامور ویژه مهار رونالدو در بازی با پرتغال خواهی بود، گفت: هرچه مربی بگوید همان می‌شود و برای من فرقی ندارد کجا بازی کنیم هنوز مشخص نیست که این اتفاق بیافتد اما ما هر کاری انجام بدهیم به صورت تیمی است و اینطور نیست یک نفر فقط بازیکنی را بگیرد.
قطعا کی روش برای مهار بازیکنی که در دو بازی 4 گل زده و 4 امتیاز برای تیمش آورده نقشه‌های ویژه‌ای خواهد داشت و شاید رونالدو در بازی با ایران گرفتار نقشه‌های تاکتیکی کی‌روش شود همانطور که لیونل مسی در جام جهانی 2014 تقریبا مقابل ایران متوقف شده بود اما در دقایق پایانی مسابقه روی نبوغش توانست گل برتری را به ایران بزند!
نیمار محروم می‌شود؟
مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل ممکن است به علت توهین به داور چند جلسه از همراهی تیمش محروم شود.
در جریان پیروزی تیم ملی فوتبال برزیل برابر کاستاریکا نیمار گل دوم تیمش را به ثمر رساند اما رفتار او در این بازی باعث نگرانی مردم کشور و تیمش شد. ستاره برزیلی در این دیدار چند بار به کوئیپرس داور هلندی بازی توهین کرد. تصاویر تلویزیونی نشان داد که مهاجم سلسائو حداقل سه بار به زبان پرتغالی به داور توهین کرد.نیمار در این بازی به خاطر پرتاب کردن توپ در زمین به دلیل عصبانیت توسط داور جریمه شد و کارت زرد دریافت کرد. او بارها در بازی به داوری اعتراض داشت. همچنین هنگام ترک زمین در بین دو نیمه به داور اعتراض کرد. در رابطه با رفتار نیمار نگرانی وجود دارد چون حرکت این بازیکن یادآور محرومیت لیونل مسی به خاطر توهین به داور در دیدار آرژانتین و شیلی بود. مهاجم آلبی سلسته پارسال به دلیل توهین به داور چهار جلسه از همراهی تیمش محروم شد اما در نهایت توانست محرومیتش را کاهش دهد.البته نیمار می‌تواند از محرومیت احتمالی فرار کند چون توهین او به زبان پرتغالی بوده و داور از این زبان شناخت نداشته است. این در حالی بود که توهین مسی به داور به زبان اسپانیایی بود و داور بازی نیز به این زبان تسلط داشت.
رکوردی خاص برای لیخشتاینر
کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال سوییس با حضور در دیدار برابر صربستان یک رکورد را به نام خود به ثبت رساند.
تیم‌ ‌ملی فوتبال سوییس پیروزی ارزشمندی را به دست آورد. این تیم که با یک گل از صربستان عقب افتاد توانست با نتیجه‌ دو بر یک بازی را به سود خود به پایان رساند.استفان لیخشتاینر، کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال سوییس یک رکورد را در این دیدار به نام خود به ثبت رساند.
او با حضور در دیدار برابر صربستان تعداد بازی‌های‌ خود با پیراهن سوییس در جام جهانی را به عدد ۹ رساند که این یک رکورد در تاریخ فوتبال سوییس به شمار می‌آید. لیخشتاینر در سه جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برای سوییس به میدان رفته و می‌تواند تعداد بازی‌های خود را هم در صورت صعود تیمش به دور بعد افزایش دهد. آنها در صورت پیروزی برزیل و با تساوی این تیم برابر صربستان با کسب یک تساوی در دیدار پایانی برابر کاستاریکا به دور بعد صعود خواهند کرد.