kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰

۳۳ هزار پایگاه تابستانی میزبان ۵ میلیون دانش‌آموز

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن پنج میلیون دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی امسال آموزش و پرورش خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۳۳ هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان را در پنج موضوع بصیرتی، فرهنگی و هنری و فعالیت‌های اردویی و نشاط آور، مهارت‌های حرفه‌ای و توجه به ‌اشتغال، اقتصادی و کارآفرینی و مهارت‌های ورزشی تحت پوشش قرار می‌دهند.
کاظمی افزود: پایگاه‌ها شامل مدارس فعال، کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای، هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی، ۷۵۰ دارالقرآن فعال و بیش از ۳۰۰ اردوگاه دانش‌آموزی است و در مجموع ۳۷ برنامه در ۶ ساحت تربیتی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
وی با‌ اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان از جمله مسابقات نماز، اردوی دانش‌آموزان مناطق محروم و اردوی زیارت اولی‌ها، گفت: پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش از ۹ تیر آغاز به کار خواهند کرد و دانش‌آموزان برای ثبت‌نام اینترنتی به نشانی
medu.ir. ۹۷ tabestan مراجعه کنند.
کاظمی با بیان اینکه اردوی راهیان نور برای ۱۰ هزار دانش‌آموز از ۱۰ تیر آغاز می‌شود، افزود: برای کیفیت و کمیت این اردو‌ها و ارتقای ضریب ایمنی آنها برنامه‌ریزی شده است.