kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
در جلسه هیئت دولت تصمیم‌گیری شد

خرید تجهیزات آزمایشگاهی خارجی الزاماً باید با احراز نداشتن مشابه داخلی صورت گیرد

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری، به بررسی و تصویب تعدادی از پیشنهادهای مربوط به آیین‌نامه‌های قانون بودجه سال 1397 کل کشور پرداخت.

براساس یکی از آیین‌نامه‌های یاد شده، خرید تجهیزات تخصصی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تولید خارج از کشور الزاماً باید با احراز نداشتن مشابه داخلی صورت گیرد.
همچنین مؤسسات متقاضی باید حداکثر تا پایان خرداد سال 1397 میزان تسهیلات پیشنهادی خود برای خرید تجهیزات تخصصی و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را با معرفی اموال دولتی در اختیار خود با قابلیت توثیق و به‌منظور تضمین بازپرداخت تسهیلات به وزارتخانه‌ و سازمان ذیربط اعلام نمایند.
هیئت وزیران همچنین به منظور تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به 46 هزار هکتار اراضی دشت سیستان، آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن را به تصویب رساند.
به موجب این آیین‌نامه، مبلغ 350 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام‌نامه آن صندوق برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله در سطح (46) هزار هکتار اراضی سیستان، به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو اختصاص می‌یابد.
هیئت وزیران در ادامه با توجه به ضرورت تدوین مقررات لازم در حوزه پرداخت‌های الکترونیک، بانک مرکزی را موظف کرد چارچوب‌ها و ضوابط بانکی پرداخت خرد، کیف پول الکترونیک و پرداخت‌های مبتنی بر انواع فناوری‌ها را با رعایت مفاد این تصویب‌نامه و قوانین و مقررات مربوط ظرف یک ماه از ابلاغ این مصوبه تدوین و ابلاغ نماید. با تصویب هیئت وزیران، مبلغ 20 میلیارد ریال به منظور جبران کاهش درآمد ناشی از حذف آب بهای دریافتی از کشاورزان در حوزه آبریز هراز به وزارت نیرو (شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران) اختصاص یافت.
همچنین هیئت وزیران از مجلس شورای اسلامی خواست تا ادامه بررسی لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» را در دستور کار خود قرار دهد.
اولویت‌های اعطای تسهیلات
توسط صندوق توسعه ملی مشخص شد
جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی روز چهارشنبه به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد. اعضای هیئت امنای صندوق توسعه ملی در این جلسه پیرامون اهداف و برنامه‌های این صندوق در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی و راه‌های اجرایی آن بحث و تبادل نظر کردند.
اعطای تسهیلات به «کارخانجات سازنده وسایط نقلیه مرتبط با حمل‌ونقل تجاری درون و برون شهری»، «تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس»،‌ «طرح‌های توسعه واحدهای دامپروری و توسعه و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و سفید و شیر و نیز کشت گیاهان دارویی»، «شقوق مختلف سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی» و «نوسازی بافت‌های فرسوده با اولویت مناطق کمتر برخوردار» از جمله مصوبات این جلسه بود و مقرر شد موارد فوق در ردیف اولویت پرداخت قرار گیرد.