kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
فرمانده ناجا:

پلیس همواره در خط مقدم جبهه مبارزه با ناهنجاری‌هاست

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برخورد با بدحجابی به نفع جامعه است، گفت: ناامنی اکثراً در کمین افرادی است که با پوشش نامناسب در سطح جامعه ظاهر می‌شوند.




به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین‌اشتری ظهر دیروز در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات پلیس در سال 96، با بیان اینکه ناجا مقتدرانه و هوشمندانه در بحث‌های امنیتی ورود کرد و بهانه‌ای به دست دشمنان نداد؛ افزود: پلیس همواره در خط مقدم جبهه مبارزه با ناهنجاری‌هاست و باید طبق قانون ماموریت خود را انجام دهد.
اشتری با بیان اینکه توانمندی‌های مأموران باید افزایش یابد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف با آگاهی و دانش بر مبنای قانون و منطق رفتار کنند، افزود: از کارکنان خدوم و متعهدی که بر مبنای قانون ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند، حمایت می‌کنیم.
وی یادآور شد: ناجا همواره در صحنه‌های مختلف فعال است کما اینکه در چند روز گذشته شاهد شهادت مأموران بودیم که با هوشمندی و ایمان بالا در برابر‌اشرار ایستادند و از جان خود گذشتند.
فرمانده ناجا با‌ اشاره به وقوع جرایم در بستر فضای مجازی، تأکید کرد: کوچ به پیام رسان‌های داخلی باعث کاهش آسیب‌ها و جرایم خواهد شد.
سردار‌اشتری گفت: فضای آرام جامعه به گونه‌ای است که افراد با عقاید مختلف می‌توانند آزادانه و با امنیت کامل در چارچوب قانون اعتراض کنند؛ این در حالی است که اگر دشمن از مرزها گذشته و به کوچه و پس کوچه‌های شهرها نفوذ کرده بود مجالی برای هیچ نوع اعتراضی نبود.
تعرض به پلیس در همه جای دنیا جرم است
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه ناجا، مظلومانه و صبورانه در بحران‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و از امنیت دفاع می‌کند، گفت: ملت ایران باید به ماموران قانون، احترام بگذارند و بدانند همیشه اجرای قانون، مقدم بر هر چیز است.
علاءالدین بروجردی افزود: سال‌ها از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و در صلح به سرمی‌بریم اما همچنان شاهد شهادت مأموران پلیس هستیم که این موضوع قابل تحسین است، چراکه هیچ سخنی نمی‌تواند این همه تلاش ایثارگرانه در عرصه امنیت پایدار را گویا باشد.
بروجردی به تهدیدات مرزی ‌اشاره و بیان کرد: با توجه به صرف هزینه‌های هنگفت دشمنان و نیز عربستان برای ایجاد ناامنی در میهن اسلامی ما، نیروی انتظامی اقدامات بزرگی برای مقابله با این گونه تهدیدات انجام می‌دهد.
وی با تقدیر از تلاش متعهدانه پلیس در اجرای قانون در همه عرصه‌ها، از موادمخدر به عنوان تهدید جدی دیگر برای کشور نام برد و گفت: با توجه به اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم اما کشورهای مقصد در زمینه این چالش بزرگ، سهم خود را برای مبارزه ایفا نمی‌کنند.
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حمایت دشمنان از گروهک‌های ضدانقلاب و فضای مجازی در ابعاد مختلف را از دیگر چالش‌ها و تهدیدات مهم برای کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی به دنبال ترویج بی‌حجابی و نوعی وادادگی فرهنگی است که مقابله با آن نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی منسجم دارد.
بروجردی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حفظ امنیت پایدار کشور نقشی بی‌بدیل دارد، از نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون یاد کرد و گفت: ناجا به لحاظ اجرای قانون در همه عرصه‌ها، از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که این موضوع مورد توجه و تأیید آحاد مردم با هر سلیقه است.
وی با اعلام اینکه هر گونه تعرض به پلیس؛ در همه جای دنیا، جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد، افزود: ناجا، مظلومانه و صبورانه در بحران‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و از امنیت دفاع می‌کند.