kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

ریزگردها مدارس خوزستان و بوشهر را به تعطیلی کشاند

ناپایداری هوا و افزایش غلظت گرد و خاک در آسمان موجب شد مدارس و مراکز آموزشی نوبت عصر 9 شهرستان استان خوزستان و بوشهر تعطیل اعلام شوند.




به گزارش ایرنا مدارس و آموزشگاه‌های نوبت عصر دیروز در شهرستان‌های شادگان، خرمشهر، آبادان، هفتکل، لالی، ایذه، امیدیه، هندیجان و مسجدسلیمان از سوی فرمانداری این شهرستان‌ها تعطیل شد.
فرمانداریهای این هفت شهرستان با استناد به گزارش هواشناسی و پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها تصمیم به تعطیلی مراکز آموزشی در نوبت عصر روز دوشنبه گرفتند.
مدارس و آموزشگاه‌های نوبت صبح در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، هفتکل و مراکز آموزشی و ادارات شهرستان شادگان، به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار تعطیل اعلام شد.
همچنین بنا به اعلام روابط عمومی فرمانداری شادگان با توجه به بروز پدیده گرد و غبار ادارات شهرستان شادگان بجز بانک‌ها، مراکز عملیاتی، خدماتی، امدادی، بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه از ساعت 11 صبح به بعد
 تعطیل شدند.
کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان درباره تعطیلی مدارس در نوبت عصر دیروز در اهواز گفت: با توجه به گزارش هواشناسی خوزستان مبنی بر بارندگی در ظهر روز دوشنبه و کاهش میزان گرد و غبار، مدارس اهواز در نوبت عصر دایر هستند.
رئیس ‌اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهرهم گفت: با توجه به غلظت ریزگردها در فضای شهرستانهای بوشهر، دشتستان و دیلم مدارس نوبت عصر این مناطق در روز دوشنبه تعطیل شد.
مجید اجرایی در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر افزایش پدیده گرد و غبار و ماندگاری آن و تصمیم ستاد بحران به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان شیفت بعد از ظهر مدرسه‌های این شهرستان‌ها در همه دوره‌های تحصیلی تعطیل شد.
سرعت وزش باد از بعد از ظهر روز یکشنبه در برخی نقاط ساحلی استان بوشهر به 60 کیلومتر در ساعت رسید و براساس اعلام اداره کل هواشناسی بوشهر باعث تشکیل پدیده گرد و غبار در فضای این استان و افزایش غلظت آن در روز دوشنبه شد.