kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
به یاد بسیجیِ غوّاص شهید «مهرداد عزیزاللهی»

در این جبهه‌ها ما فقط وسیله بودیم؛ فقط خداست که ما را یاری می‌کند(حدیث دشت عشق)




دانش‌آموز شهید «مهرداد عزیزاللهی» در مهرماه سال ۱۳۴۶ در شهر اصفهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در کنار برادرش مسعود؛ که او نیز به فیض شهادت نائل شده، سپری کرد.
تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک ولی روحی بلند و شجاعتی وصف‌ناپذیر به جبهه اعزام شد و همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد.
شهید «مهرداد عزیز‌اللهی» در سال ۱۳۶۴، در عملیات کربلای ۴ در جزیره « أمّ الرَّصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد.
خانواده «عزیز‌اللهی» 6 پسر داشتند؛ که 4 نفر از آنها در جبهه‌ها حاضر بودند. مهرداد و مسعود به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند و محمّد؛ هم اکنون جانباز شیمیایی و پسر دیگر این خانواده نیز، جزو آزادگانِ سرافراز است.
 بخشی از مصاحبه شهید در ایام جنگ در جبهه‌ها:
من به جبهه آمدم، شاید کمکی در راه خدا بکنم و گناهانم پاک بشود؛ همین حالا که ما داشتیم با موتور از خط می‌آمدیم؛ یک خمپاره در فاصله تقریباً 5  متری ما خورد. قشنگ 5 متری، موجش ما را تکان داد و یک ترکش هم نخوردیم. ما فقط وسیله بودیم در این جبهه‌ها، هیچ‌کاره‌ایم، ضعیف‌ایم. در مقابل این قدرت‌ها، فقط خداست که ما را یاری می‌کند.