kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

ایران هیچ پیش‌شرطی را برای سفر ماکرون نپذیرفت

نقوی حسینی با ‌اشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع پیش‌شرط برای ملاقات‌ها را نمی‌پذیرد و از قبل همه موارد صریح و روشن از سوی وزارت خارجه اعلام شده است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت الف، ‌در مورد سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه قرار است سه‌شنبه به منظور دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شود و آنچه که وزارت خارجه رسما اعلام کرده است هیچ نوع مذاکره‌ای درخصوص مسائل موشکی ایران با فرانسه صورت نخواهد گرفت و قرار است در این دیدارها بیشتر در مورد مسائل اقتصادی و سپس در مورد آینده برجام گفت‌وگو شود.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که مطرح می‌شود وزیر خارجه فرانسه قصد دارد در این سفر درخواست ملاقات ماکرون با رهبر انقلاب را مطرح نماید، تصریح کرد: درخواست ملاقات‌ها با مقامات ارشد کشورمان تنظیم می‌شود و نمی‌توان در این مورد هنوز اظهارنظر کرد، اما جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع پیش‌شرط برای ملاقات‌ها را نمی‌پذیرد و از قبل همه موارد صریح و روشن از سوی وزارت خارجه اعلام شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا در مورد آینده برجام نیز در این دیدارها بحث و گفت‌وگو خواهد شد چرا که فرانسه همواره در دوران پسا برجام بیشترین سود را کسب کرده است. ما در این دوران با فرانسه قرارداد توتال، خودروسازی و همچنین توافق خرید هواپیما را بستیم و این نشان دهنده این است که فرانسه بیشترین بهره را برده است اما اینکه چرا با آمریکا همگام شده و بیشترین کارشکنی را در مورد برجام انجام می‌دهد قطعا در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت چرا که همواره فرانسه بیشترین اتهامات در مورد برنامه موشکی ایران را مطرح می‌کند.
پیش‌تر کریمی قدوسی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شروط سه گانه فرانسوی‌ها برای سفر به تهران خبر داده و گفته بود: رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه کشور فرانسه که در آستانه سفر به تهران هستند، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مذاکره درباره موضوع موشکی و مذاکره سه‌جانبه‌ ایران، آمریکا و عربستان پیرامون مسائل منطقه، جریان مقاومت و یمن را به عنوان سه خواسته‌ مهم خود از تهران به عنوان پیش‌شرط برای سفر به کشورمان مطرح کردند که از سوی نظام نیز پاسخ لازم به آنها داده شده و شروطی نیز اعلام گشته است. بنابراین در صورت تحقق شروط ایران از سفر رئیس‌جمهور فرانسه استقبال می‌شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران تمایلی به این سفر نخواهد داشت.