kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

کوتاه اقتصادی


* یک مقام آگاه با اشاره به ادامه برخوردهای قانونی با سوداگران مخرب در بازار ارز، اظهارداشت: با حکم مرجع قضایی، ۱۲۲۵ حساب متعلق به ۸۶ نفر از دلالان و قاچاقچیان ارزی بلوکه و مسدود شد و ۱۰ نفر از قاچاقچیان و دلالان ارزی نیز بازداشت و به مرجع قضایی تحویل شدند.وی افزود: مجموع گردش مالی این حساب‌ها بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان بوده است و بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال نیز بلوکه شد.این مقام آگاه گفت: این اقدامات در آینده نیز به صورت جدی ادامه خواهد یافت و مجازات‌ سنگینی گریبان سوداگران و تخریب‌گران بازار ارز را خواهد گرفت.به گزارش فارس، پیش از این ۷۵۵ حساب با گردش مالی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مسدود شده بود.
*‌ پاکستان اعلام کرد خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان هنوز زنده است. به گزارش فارس به نقل از روزنامه پاکستانی نیشن، محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت :بر اساس اطلاعات من، پروژه خط لوله آی پی هنوز ادامه دارد. برای جزئیات فنی، می‌توانید با وزارتخانه مربوط تماس بگیرید. فیصل در مورد نفوذ هند در بندر چابهار گفت: بندر چابهار و گوادر مکمل همدیگر هستند. ما در مورد روابط دو جانبه و توافقات دیگر کشورها اظهارنظر نمی‌کنیم. خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان سال 2012 کلنگ احداث آن بر زمین خورد و قرار شد تا سال 201 اجرایی شود اما علی‌رغم اینکه ایران بخش خط لوله خود را کامل کرده است اما پاکستان هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است. ایران حتی جریمه تاخیر پاکستان در تکمیل این پروژه را بخشیده است.
*‌ بانک سینا با 17 پله ارتقا، برای پانزدهمین سال متوالی در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی بانک سینا، در بیستمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر  در سال 1395 اختصاص دارد، بانک سینا برای پانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد. طبق بررسی‌های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1395 صورت گرفته، بانک سینا با 17 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 21 را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند و با عملکردی درخور و شایسته برای اولین بار در بین 10 شرکت پیشرو کشور نیز قرار گیرد. بیستمین دوره همایش رتبه ‏بندی شرکت‏های برتر ایران روز یکشنبه 29 بهمن 96 با حضور مقامات، مدیران شرکت‌های برتر و صاحب نظران اقتصادی و صنعتی برگزار ‌شد.