kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

حوادث کوتاه از کشور

   
    کلاهبرداری با چک سرقتی
تبریز – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: کلاهبردارانی که با چکهای سرقتی از «دیوار» خرید کرده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ صابر عباسزاده افزود : این افراد سه میلیارد و 500 میلیون ریال از 18 نفر کلاهبرداری کرده بودند.
کشف مواد مخدر
بوشهر– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بوشهر از کشف مواد مخدر در شهرستان تنگستان خبر داد.
سرتیپ خلیل واعظی گفت: طی یک عملیات پلیسی یک باند حمل و توزیع مواد مخدر در شهرستان تنگستان متلاشی و پنج نفر از افراد این باند نیز دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: از این افراد 97 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش کشف و دو خودرو نیز توقیف شد.
تصادف خونبار
زاهدان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از برخورد مرگبار دو دستگاه وانت تویوتا و کامیون ولوو در محور ایرانشهر– نیکشهر خبر داد.
سرهنگ یدالله ستوده گفت : در این برخورد راننده وانت تویوتا بعلت شدت جراحات وارده جان سپرد و یک نفر دیگر مجروح شد.
وی علت این برخورد را تجاوز به چپ تویوتا ذکر کرد.
آتش‌سوزی خانه
ساری – خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از حادثه آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در شهرستان ساری خبر داد.
ذکریا ‌اشکپور گفت: در این حادثه سه نفر شامل یک آقا ، یک خانم و یک دختر بچه چهار ساله مصدوم که به بیمارستان ثامن گلوگاه منتقل شدند.
قاچاق لوازم خانگی
اصفهان– خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد حسین باباکلانی گفت: مامورین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه ایسوزو که از بندر بوشهر به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف
کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو تعداد 515 کارتن لوازم خانگی فاقد مدارک گمرکی به ارزش پنج میلیارد ریال کشف شد.
کشف موادمحترقه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی از کشف مواد محترقه در شهرستان «بوکان» خبر داد.
سرتیپ ناصر اصلانی با ‌اشاره به اینکه ماموران با اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از آنجا، 123 هزار و 182 عدد موادمحترقه کشف و خاطرنشان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر کردند
قصرشیرین لرزید
کرمانشاه – فارس: زمین‌‌لرزه‌ای به بزرگی 4/4 ریشتر حوالی شهرستان قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را
 لرزاند.
بر اساس این گزارش، محل وقوع این زمین‌لرزه در کشور عراق- حوالی قصر شیرین(کرمانشاه) عنوان شده که تاکنون اطلاعی از خسارت احتمالی آن اعلام نشده است.
این زمین‌‌لرزه به وقت محلی 14:32:00 روز دوشنبه روی داد.
عمق این زمین‌لرزه 13 کیلومتر است و نزدیک‌ترین شهرها در 27 کیلومتری قصرشیرین (کرمانشاه)، 51 کیلومتری سرپل‌ذهاب (کرمانشاه) و 62 کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه) گزارش شده است.
کوهنورد مفقودی پیدا شد
گرگان – تسنیم : مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت: پس از ساعت‌ها تلاش شبانه‌‌روزی پیکر کوهنوردی که از عصر روز جمعه در ارتفاعات زیارت گرگان مفقود شده بود، پیدا شد.
حسین احمدی عصر دیروزدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: عصر روز جمعه مفقودی 2 کوهنورد به امداد جمعیت هلال‌احمر استان گلستان اطلاع داده شد که نیروهای امدادی بلافاصله در منطقه حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه وضعیت جوی نامناسب کار جست‌وجو را سخت کرده بود، افزود: پس از ساعت‌ها جست‌وجو با وجود بارش شدید باران و وجود مه غلیظ که سبب کاهش دید شده و کار جست‌وجو را سخت کرده بود به یکی از مفقودین در منطقه پهلوان قلعه دسترسی پیدا کردیم.
احمدی بیان داشت: پس از یافتن یکی از مفقودین به نام هادی عرب 45 ساله، تلاش‌ها برای جست‌وجوی مفقودی دیگر ادامه پیدا کرد و سپس پیکر حجت‌الله حاجیلری 70 ساله پیدا شد.
مفقود شدن سه ماهیگیر
ساری- ایرنا: نیروهای امدادی و دریابانی مازندران به دنبال پیدا کردن سه ماهیگیری هستند که از شامگاه یکشنبه به دریا رفتند و هنوز برنگشته‌اند.
منابع محلی گفتند که سه ماهیگیر جوان یکشنبه ساعت 19 از منطقه «گلدشت» شهرستان جویبار برای ماهیگیری به دریا زدند ولی تاکنون باز نگشته‌اند.
بخشدار گیلخواران از توابع شهرستان جویبار گفت که اکنون نیروهای امدادی و دریابانی در قالب هفت گروه تجسس و جست و جو برای یافتن این ماهیگیران کوشش می‌کنند.
محمد حسین فقیه افزود: سه جوان ماهیگیر اهل روستاهای پطرود، تلنار و میان ملک جویبار هستند که با وجود توفانی بودن دریا برای صید ماهی دل به دریا زدند.
کوتاه شدن دست زمین‌خواران
رشت– خبرگزاری صدا و سیما: چهار هزار مترمربع از زمین‌های ملی ساحلی تالش از دست متصرفان پس گرفته شد.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش گفت: این اراضی  در روستای چوبر تالش با دستور قضایی از شش متصرف پس گرفته شد.
ناصری افزود: متصرفان این اراضی را محصور کرده بودند تا در آن درختان کیوی بکارند.
کشف ذغال قاچاق
کرمانشاه– ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ذغال قاچاق و توقیف دو دستگاه خودرو خبر داد.
سرهنگ حسین براری افزود: ماموران پاسگاه قره‌ سو و عثمانوند حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه خودرو وانت نیسان حامل چوب مظنون که در بازرسی از آنها مقدار 3580 کیلوگرم ذغال چوب قاچاق کشف شد.
براری با‌اشاره به دستگیری دو متهم در این رابطه گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
مرگ خاموش
تبریز– باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی از مرگ دو جوان در شهرک شهید چمران (آخمقیه) تبریز خبر داد.
وحید شادی‌نیا گفت: نشت گاز مونوکسید کربن از آبگرمکن به زندگی مرد ۲۵ ساله و زن ۲۱ ساله پایان داد و کارشناسان اورژانس مرگ آنها را تایید کردند.