kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

345 خانه معلم آماده اسکان فرهنگیان در نوروز 97

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پیش‌بینی 12 هزار مدرسه با ظرفیت 105 هزار کلاس درس و 345 خانه معلم با ظرفیت 14 هزارو 500 تخت برای اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروز 97 خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، گودرز کریمی فر دیروز درجمع معاونان پشتیبانی و کارشناسان تعاون ادارات آموزش و پرورش استان گلستان در گنبدکاووس گفت: درتعطیلات نوروز 97 تعداد 695 پایگاه ثبت‌نام از فرهنگیان برای اسکان پیش‌بینی شده است.
وی افزود: علاوه‌بر مدارس و خانه‌های معلم که در آنها 27 هزار نیروی اجرایی به فرهنگیان خدمات می‌دهند، 207 تالار پذیرایی و 128 رستوران با ظرفیت 60 هزار صندلی برای پذیرایی فرهنگیان در تعطیلات نوروزی پیش‌بینی شده است.
کریمی فر بابیان اینکه ثبت‌نام برای طرح اسکان نوروزی آغاز شده، اضافه کرد: تمام کلاس‌های پیش‌بینی شده در این طرح از نوع ممتاز و گروه الف است که تمام امکانات رفاهی و اولیه زندگی را دارد.
وی، راه‌اندازی سامانه تورهای زیارتی و سیاحتی ویژه فرهنگیان را از دیگر خدمات حوزه تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان ذکر کرد و گفت: 50 درصد هزینه سفرها توسط فرهنگیان به صورت نقد و 50 درصد نیز بصورت وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت‌آموزش‌وپرورش همچنین از پیش‌بینی 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در دو بخش مرابحه و مسکن فرهنگیان از طریق یکی از بانک‌ها خبر داد و گفت: این تسهیلات با کارمزد 12 درصد پرداخت می‌شود.
کریمی فر افزود: میزان وام مرابحه تا سقف 150 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماهه و سقف وام مسکن 500 میلیون ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر و 400 میلیون ریال در شهرهای زیر 200 هزار نفر پیش‌بینی شده است.