kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری سارقان اینترنتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو تن از گردانندگان دو سایت فیشینگ خبر داد.سرهنگ مصطفی مرتضوی گفت: این دو سایت از حساب بیش از هزار کاربر اینترنتی سرقت کردند که در مجموع بالغ بر 750 میلیارد ریال پول از حساب این افراد برداشت شده است.
وی اضافه کرد: پلیس موفق شد با استفاده از شگردهای اطلاعاتی این دو سایت را در دو استان شمالی کشور شناسایی و گردانندگان آنها را دستگیر کند.
کشف سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ غلامعلی قنبری گفت: مأموران پاسگاه گنبد علوی دلگان حین گشت‌زنی به یکدستگاه کامیون تانکر مشکوک و آن را جهت بازرسی بیشتر متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو مقدار 18 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.وی با اشاره به اینکه سوخت مکشوفه از نوع نفت گاز بوده افزود: در این رابطه دو نفر نیز دستگیر شدند.
سموم تقلبی
بابل- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از کشف بیش از دو تن و 400 کیلوگرم سم تقلبی در این شهرستان خبر داد. سید احمد طاهری گفت: این مقدار سم از بازدید 165 واحد عرضه سموم کشاورزی کشف شده است. وی افزود: در این بازدیدها دو فروشگاه غیرمجاز سموم نیز پلمب شد.
محموله چای قاچاق به مقصد نرسید
یزد- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، از کشف چای خارجی قاچاق توسط مأموران پلیس این استان خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا مزیدی» گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان ضمن کنترل محورهای ورودی یکدستگاه تریلی «ولوو» را که از «بندرعباس» عازم «کرج» بود به ظن حمل قاچاق برای بررسی اسناد و مدارک متوقف کردند.
مزیدی ادامه داد: مأموران پلیس پس از بررسی‌های لازم متوجه شدند این تریلی حامل 19 تن چای خارجی فاقد مجوز گمرکی می‌باشد که خودرو را توقیف و روانه پارکینگ کردند.
وی ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این راستا و معرفی وی به مبادی ذیربط خاطرنشان کرد: ارزش این محموله چای قاچاق، سه میلیارد ریال برآورد شده است.
حمل احشام فاقد مجوز
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از کشف احشام فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ طرهانی اظهار داشت: مأموران پاسگاه پلیس راه آزاد راه قزوین- زنجان حین کنترل خودروهای عبوری در عوارضی «قزوین زنجان» به سه دستگاه خودرو کامیون ایسوزو حامل بار احشام مشکوک و هر سه خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودروها که از استان «اردبیل» به مقصد «تهران» بارگیری شده بود تعداد 28 رأس گوساله و 99 رأس گوسفند بدون مجوز حمل کشف شد.
وی با بیان اینکه ارزش تقریبی احشام مکشوفه یک میلیارد و 530 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: احشام مکشوفه تحویل اداره دامپزشکی شهرستان قزوین شد و متخلفان نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
انبار لاستیک قاچاق لو رفت
اهواز- فارس: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انبار دپو لاستیک خارجی قاچاق در شهرستان اهواز خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی انبار دپوی لاستیک خارجی قاچاق را در یکی از مناطق شهرستان اهواز شناسایی کردند که در بازرسی از آن لاستیک‌های خارجی قاچاق فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف و ضبط شد.
وی عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق 5 میلیارد و 500 میلیون ریال ارزیابی شده است.
وی گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
سارقان دوربین‌های مداربسته
بجنورد- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی بجنورد گفت: 2 سارق حرفه‌ای دوربین‌های مداربسته مغازه‌های این شهرستان دستگیر شدند.
سرهنگ علی پاکدل افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین‌های مداربسته در شهرستان بجنورد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
پاکدل افزود: ماموران 2 سارق را شناسایی و دستگیر کردند که در بازجویی‌ها، به 12 فقره سرقت دوربین‌های مداربسته مغازه‌ها اعتراف کردند.وی گفت: در این زمینه 2 نفر مالخر نیز دستگیر شدند.
شکارچی در دام
ساری- ایسنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از دستگیری شکارچیان غیرمجاز در آشوراده خبر داد.
زمان‌رضا احمدی اظهار کرد: ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران در حین گشت و کنترل در تالاب و خلیج میانکاله در منطقه آشوراده، 11 شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
وی افزود: این شکارچیان مبادرت به شکار غیرمجا 22 قطعه پرنده چنگر و یک قطعه مرغابی کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: متخلفان پس از تنظیم صورت‌جلسه جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
تیراندازی به پلیس
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که عوامل تیراندازی به سمت پلیس در شهرک آریاشهر دستگیر شدند.سرهنگ حسین براری گفت: ماموران یگان فوریت‌ها به یک دستگاه خودرو جک مشکوک و برای توقیف آن اقدام کردند، ‌اما راننده خودرو بدون توجه به اخطار پلیس با سرعت سرسام‌آوری از محل متواری شد و سرنشینان خودرو به سمت ماموران تیراندازی کردند.وی افزود: ماموران در نهایت با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و موانع بازدارنده خودرو مذکور را توقیف و چهار نفر را دستگیر کردند.
کشف ارز خارجی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف ارز خارجی در خوی خبر داد.
سرتیپ ناصر اصلانی گفت: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در محور «ماکو- تبریز» به یک دستگاه سواری پژو 206 مشکوک و آن را توقیف کردند که در بازرسی از آن مقدار 97 هزار دلار کشف کردند.وی افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ارزهای مکشوفه 3 میلیارد و 900 میلیون ریال برآورد شده است.
وی اضافه کرد: در این راستا 2 متهم دستگیر شدند.