kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

نخستین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو برگزار شد


نخستین سالگرد شهدای آتش‌نشان دیروز با حضور جمعی از مسئولان شهرداری تهران و خانواده‌های شهدا در قطعه 50 بهشت‌زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش فارس، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خانواده شهدای آتش‌نشان تحت پوشش امور ایثارگران شهرداری تهران و بنیاد شهید قرار می‌گیرند، گفت: یکی از اموری که در حال پیگیری هستیم و رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم این است که بتوانیم حقوق شهدا و خانواده آنها را برآورده کنیم و پیگیر هستیم این مسئله رسما اتفاق بیفتد.
مهدی داوری افزود: به زودی خانواده شهدای آتش‌نشانان تحت پوشش سازمان ایثارگران شهرداری تهران قرار می‌گیرند. درخصوص بنیاد شهید نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است ولی ما باید بر اساس قانون عمل کنیم و نمی‌توانیم فراتر از آن پیش برویم ولی پیگیر هستیم خانواده شهدای آتش‌نشانان تحت پوشش بنیاد شهید نیز قرار بگیرند.
باور به ایمنی
حلقه مفقوده در پیشگیری از حوادث است
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز در مراسم نخستین سالگرد شهدای آتش‌نشان گفت: حادثه پلاسکو اتفاق تلخی بود که باید تبدیل به درس عبرت شود، متاسفانه باور به ایمنی تبدیل به حلقه مفقوده شده است.
جلال ملکی افزود: حادثه ساختمان پلاسکو نشان داد که بزرگ‌ترین ساختمان‌ها با کوچکترین حوادث فرو می‌ریزند و شهروندان باید برای پیشگیری از حوادث ایمنی لازم را انجام دهند.
ملکی یادآور شد: ساختمان‌هایی با قیمت‌های گزاف و خودروهایی با قیمت‌های بسیار خریداری می‌شود ولی به نکات ایمنی آن توجهی نمی‌شود. در حال حاضر ساختمان‌های قدیمی در سطح شهر تهران وجود دارد که با کوچکترین حادثه مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و باید هر چه سریع‌تر نسبت به پیشگیری و بازسازی این ساختمان‌ها اقدام شود.
وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو یک ملت را داغدار و عزادار کرد و باید تلاش کنیم که دوباره شاهد چنین حوادثی نباشیم، تاکید کرد: ایمنی نقطه مشترک تمام بخش‌هاست و باید لحاظ شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در حادثه پلاسکو همه آتش‌نشانان داغدار و عزادار شدند ولی هیچ وقت در خدمت‌رسانی به مردم ترسی نداشتند و بدون هیچ واهمه‌ای به کمک شهروندان شتافتند و می‌شتابند.
29دی ماه سال گذشته حادثه آتش‌سوزی در طبقه دهم ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد و آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد ساختمان پلاسکو شدند. جمعی از آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و نجات جان شهروندان بودند که به دلیل ریزش ساختمان در بین سنگ و آهن و... ماندند و جان خود را از دست دادند.
در اثر این حادثه 16 نفر از آتش‌نشانان شهر تهران به نام‌های شهید علیرضا سفی‌زاده، علی امینی، حسین سلطانی، ناصر مهورز، محمد آقایی، حامد هوایی، حسین داداشی، رضا شفیعی، حسین حسین‌زاده، رضا نظری، محسن روحانی، محسن قدیانی، بهنام میرزاخانی، مجتبی کوهی، فریدون علی‌تبار و علی مستوفی به درجه شهادت نائل آمدند.