kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

بي‌توجهي دولت آمريکا به وضع بد طوفان‌زدگان


 داوطلبان امدادرساني به طوفان‌زدگان پورتوريکو (منطقه تحت کنترل دولت آمريکا) از بي‌توجهي دولت آمريکا به وضع طوفان‌زدگان انتقاد مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني ان‌بي‌سي، با گذشت چند ماه از طوفان سهمگين در مناطقي از آمريکاي جنوبي، مرکزي و شمالي، هنوز بسياري از مناطق طوفان‌زده پورتوريکو که در نتيجه طوفان به شدت آسيب‌ديده، بازسازي نشده است و هنوز مردم اين منطقه با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند.
«نيکول بونيلا» يکي از فعالان اجتماعي و داوطلب کمک به مردم طوفان‌زده پورتوريکو می‌گوید: «در برخي از مناطق طوفان‌زده، مردم سه ماه است آب لوله‌کشي ندارند. من براي کمک به مردم خودروي خود را از آب معدني پر مي‌کنم و آن را به جاهايي که نيازمند هستند مي‌برم. ما خانه به خانه سر مي‌زنيم تا ببينيم نيازهاي مردم چيست. آنها به آب، غذا، پوشاک نياز دارند و ما سعي مي‌کنيم هر آنچه از دستمان برمي‌آيد براي آنها فراهم کنيم. بسياري از بيماران در مناطق طوفان‌زده به دارو و درمان دسترسي کافي ندارند و ما براي آنها دارو و درمان و پزشک فراهم مي‌کنيم. در برخي خانه‌ها فقط چند قوطي کنسرو باقي مانده بود.» کشيش «فرانک تولنتينو» از ديگر داوطلبان امدادرساني به مردم در پورتوريکو گفت: «دولت در خبرها مي گويد که به بيشتر مردم طوفان‌زده برق‌رساني انجام شده اما واقعيت اين است که نيمي از مردم در مناطقي خارج از شهرها و در روستاها و مناطق دور افتاده ساکن هستند و دولت به آنها رسيدگي نمي‌کند.»