kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فارن پالیسی در گزارشی اعلام کرد

ائتلاف سه‌جانبه ریاض، تل آویو و واشنگتن ضد محور مقاومت





نشریه آمریکایی از ایجاد ائتلاف سه‌جانبه میان بنیامین نتانیاهو و جارد کوشنر داماد ترامپ و محمد بن سلمان برای افزایش تنش با ایران و محور مقاومت خبر داد.
مجله فارن پالیسی آمریکا در گزارشی نوشت: عربستان سعودی که این روزها عملاً تحت حاکمیت محمد بن سلمان قرار دارد، با مجموعه‌ای از شکست‌ها مواجه شده است که احساس فشار و تنگنا به آن داده است.
 دردسرهای مربوط به توانمندی بالای جریان الحوثی در مقاومت دو و نیم ساله در برابر عملیات نظامی در یمن و رسیدن موشکهای بالستیک یمن به ریاض پایتخت عربستان به علاوه آغاز بحران عربستان با قطر و عدم تعیین تکلیف نهایی این بحران به علاوه باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در عرصه قدرت در دمشق با وجود مخالفت عربستان و خسارت‌های وارد شده به گروه‌های تروریستی تحت تغذیه عربستان، ابعادی از این شکست‌ها را شامل می‌شود. محمد بن سلمان در همین رابطه تلاش دارد شکست‌های خود را با انتقال فتنه به لبنان جبران کند، چرا که این کشور را منطقه‌ای آسان برای نفوذ خود می‌داند و تلاش دارد با این اقدام از پایداری محور مقاومت انتقام بگیرد. عربستان در همین راستا فشارهایی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرده تا آن را وادار به حمله به حزب‌الله کند.
به گزارش تسنیم، این نشریه آمریکایی از ایجاد ائتلاف سه جانبه میان بنیامین نتانیاهو و جارد کوشنر داماد ترامپ و محمد بن سلمان برای افزایش تنش با ایران و محور مقاومت خبر داد.