kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس:

انتشار بی‌رویه اوراق مشارکت در آینده مسئله‌ساز می‌شود



رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس با هشدار نسبت به مسئله‌ساز شدن انتشار بی‌رویه اوراق مشارکت از سوی دولت گفت: دولت به جای انتشار اوراق مشارکت هزینه‌های خود را کاهش دهد.
محمدرضا پورابراهیمی درباره موضوع انتشار اوراق مشارکت گفت: بحث انتشار اوراق مشارکت اگر مدیریت نشود به یکی از موضوعات چالش برانگیز اقتصاد ایران در چند سال آینده تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: بی‌توجهی به موضوع انتشار اوراق مشارکت و ادامه این کار، باعث می‌شود بدهی‌های بیشتری از دولت، به آینده منتقل
 شود.
این نماینده مجلس افزود: رشد انتشار اوراق مشارکت در لوایح بودجه سنواتی ادامه دار بوده و با توجه به اینکه در آینده باید اصل و سود این اوراق پرداخته شود، وضعیت خاصی در اقتصاد کشور بوجود می‌آورد که شاید آثار و پیامدهای آن در اقتصاد کشور، قابل کنترل نباشد.
پورابراهیمی افزود: یکی از راهکارهای جایگزین برای جلوگیری از انتشار اوراق مشارکت، مدیریت هزینه‌ها در کشور است به نحوی که کاهش هزینه‌ها متناسب با میزان منابع درآمدی کشور باشد.
وی یادآور شد: افزایش منابع درآمدی از سایر مجموعه‌ها و همچنین منابع حاصل از جلوگیری از فرارهای مالیاتی می‌تواند از دیگر راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از انتشار اوراق مشارکت
 باشد.