kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
شورای فنی امروز تصمیم‌گیری می‌کند

افزایش احتمال تغییرات در کادر فنی کشتی آزاد/خادم سرمربی یا مدیرفنی تیم ملی بزرگسالان می‌شود؟!


سرویس ورزشی-
اعضای جدید کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی امروز معرفی می‌شود که به نظر می‌رسد رسول خادم پس از دوری یک ساله از تشک کشتی، به عنوان سرمربی یا مدیر فنی فعالیت خواهد کرد.
جلسه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد ظهر امروز یکشنبه در فدراسیون کشتی برگزار می‌شود و قرار است که در این نشست پس از مدت‌ها بحث و گمانه‌زنی، سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد بزرگسالان معرفی شود.
در حالی محمد طلایی هم اینک سرمربیگری این تیم را بر عهده‌دارد که امکان ابقای او نیز در این سمت وجود دارد از سوی دیگر از رسول خادم، رئیس ‌فدراسیون کشتی و سرمربی اسبق تیم‌ ‌ملی به عنوان جدی‌ترین گزینه برای سرمربیگری تیم‌ ‌ملی نام برده می‌شود و باید دید آیا خادم بار دیگر این سمت را در دست خواهد گرفت یا خیر؟!
پیش از این شنیده شده بود نناد لالوویچ رئیس ‌اتحادیه جهانی کشتی با سرمربیگری خادم به عنوان عضو هیئت ‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی مخالف است اما پس از آن رایزنی‌هایی نیز با او شده است. از سوی دیگر نیز برخی کارشناسان خواهان این هستند خادم بار دیگر هدایت آزادکاران را بر عهده بگیرد تا شاهد انسجام هر چه‌ بیشتر در کشتی آزاد باشیم و نتایج مسابقات جهانی 2017 تکرار نشود.
اگر خادم به عنوان سرمربی انتخاب نشود، حضور او به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی قطعی به نظر می‌آید تا به این شکل بر نحوه کار ملی‌پوشان نظارت داشته باشد.
همچنین طبق شنیده‌ها غلامرضا محمدی، سرمربی تیم‌ ‌ملی نوجوانان احتمالا کماکان به کار خود ادامه‌ خواهد داد، اما با توجه به نتایج نه چندان خوب تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی، احتمال دارد محمد طلایی جایگزین تقی اکبرنژاد شود تا بار دیگر شاهد حضور محمد طلایی در سمت سرمربیگری تیم‌ ‌ملی جوانان باشیم. البته در صورت سرمربی شدن رسول خادم در تیم بزرگسالان این احتمال وجود دارد که طلایی در کادر فنی بزرگسالان بماند و در جوانان تغییری بوجود نیاید. همچنین باقی ماندن علیرضا رضایی به عنوان سرمربی تیم زیر 23 سال نیز تقریبا قطعی است.
طلایی: بخاطر کمک به کشتی همه جوره ایستادم
مطرح شدن این اما و اگرها در شرایطی است که محمد طلایی سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان می‌گوید: من از روز اول اعلام آمادگی کردم که در کنار خادم به کشتی کمک می‌کنم. دوست دارم بتوانم تجربیاتم را در اختیار کشتی‌گیران بگذارم و همچنان به کشتی کمک کنم. همه شاهد بوده‌اند که همه جوره ایستادم و هر چه که گفتند را قبول کردم.گفتند جوانان بیا گفتم چشم. گفتند بزرگسالان گفتم چشم. گفتند نیا هم اطاعت کردم چرا که هدفم کمک به کشتی بوده است.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سؤال که ایا شرط خاصی برای ادامه همکاری دارد یا خیر گفت: شرط خاصی ندارم. همیشه در شرایطم اخلاق‌گرایی و عدالت را رعایت کرده‌ام. خدا را شکر همیشه عدالت بوده هر چند ممکن است ‌اشتباهاتی رخ داده‌ اما با قصد و غرض نبوده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا سرمربیگری رده جوانان یا مربیگری بزرگسالان را در صورت پیشنهاد قبول می‌کند یا خیر خاطرنشان کرد: باید شرایط را ببینم و با رسول خادم جلسه داشته باشم. مهم اینست که کشتی موفق شود. فعلا هیچ چیز نمی‌توانم بگویم چون واقعا نمی‌دانم چه تصمیماتی قرار است گرفته شود. یکی از افتخارات من این است که همراه خادم بوده‌ام و همیشه خواسته‌ام به او و کشتی کمک کنم. او نیز در این چند سال به من احترام گذاشته و همکاری خوب و دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌ایم.
طلایی در پاسخ به این سؤال که اگر سرمربی تیم ملی باقی بماند در کادر فنی خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد یا خیر گفت: فکر نمی‌کنم کادر قبلی کادر بدی بوده باشد.شاید کم تجربگی یا سوءتعبیر وجود داشته اما هیچگاه قصدشان این نبوده که کم‌کاری یا خیانت کنند. البته یک وقت ممکن است کادری خوب باشد اما با هم هماهنگ نشوند. یک زمانی هم کانتونا بهترین بازیکن جهان بود اما زمانی آمد که سرمربی‌شان اعلام کرد اگر او در تیم باشد به هماهنگی تیم ضربه می‌زند بنابراین ممکن است کادر فنی از بهترین‌ها باشند اما نتوانند با یکدیگر هماهنگ شوند.