kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال



دیدار سلطانی‌فر با وحید هاشمیان
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با هاشمیان از او تقدیر و جایگاه خوبی را به لحاظ دانش فوتبالی و مدیریتی برای بازیکن سابق تیم ملی پیش‌بینی کرد.مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در دیدارش با وحید هاشمیان، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس، بایرن مونیخ، بوخوم، هانوفر و هامبورگ آلمان با‌اشاره به اهمیت استفاده از تجربه ورزشکاران تحصیلکرده ورزش ایران بعد از دوران قهرمانی گفت: در حال فراهم کردن زمینه برای حضور بیشتر جوانان در مدیریت ورزش کشور هستیم و این راهبرد مهم که بر گرفته از توصیه‌های ریاست محترم جمهوری است، نیاز به جوانان با تجربه، تحصیلکرده و خوشنام ورزش کشور دارد.وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از زحمات هاشمیان برای سال‌های زیادی که در خدمت فوتبال و تیم ملی ایران بود، گفت: هاشمیان از جمله ورزشکاران با اخلاق، پر تلاش و بادانش فوتبال ایران است و خوشحالم بعد از سال‌های موفق حضور در تیم ملی فوتبال ایران و سطح اول باشگاهی جهان، مسیر خوبی را برای آموختن و بالابردن دانش مربیگری خود در پیش گرفته است. من هم به لحاظ دانش فوتبال و هم دانش مدیریتی جایگاه خوبی را برای آقای هاشمیان پیش‌بینی می‌کنم.
عالیشاه دیدار با استقلال را از دست داد
امید عالیشاه هافبک تراکتورسازی که به صورت سرباز در این تیم حضور دارد به دلیل مصدومیت، دیدار هفته آینده تیمش مقابل استقلال را از دست داد.عالیشاه که دچار پارگی و خونریزی عضله ساق پا شده، در دیدار مقابل پرسپولیس به میدان رفت و در دقیقه ۳۰ به دلیل استارت سریع، دچار این مصدومیت شد و در دیدار مهم هفته آینده تراکتورسازان مقابل شاگردان شفر غایب خواهد بود.وضعیت مصدومیت امید عالیشاه مورد بررسی قرار گرفته و دکتر کیهانی با بیان اینکه دو تا سه هفته طول می‌کشد تا عالیشاه بتواند به تمرین‌های تراکتورسازی برگردد گفت: چنین مصدومیت‌هایی در فوتبال طبیعی است و بازیکنان زیادی با این مصدومیت دیدارهای تیم‌شان را از دست
داده‌اند.
بنگر: مالک نفت امروز مشخص می‌شود
مدافع تیم فوتبال نفت تهران می‌گوید سازمان لیگ به آنها گفته است که تا فردا(امروز) مالک این باشگاه مشخص خواهد شد. محسن بنگر مدافع تیم فوتبال نفت تهران درباره مشکلات این تیم اظهار کرد: می‌گویند مالک جدید آمده. ما که نمی‌دانیم اما امیدوارم فردا(امروز)به تمرین بیاید و مشکلات بازیکنان را حل کند. صحبت‌هایی درباره مالک جدید صورت گرفت. اما به ما که چیزی نگفته‌اند. در جلسه‌ای که در سازمان لیگ نیز برگزار شد، به ما چیزی نگفتند. تنها این نکته را یادآور شدند که تا روز یک‌شنبه(امروز) حدود ساعت ۱۱:۳۰ مالک جدید به تمرین خواهد آمد. اگر چنین اتفاقی افتاد مسئولیت تیم را بر عهده خواهد گرفت.او درباره ادامه داشتن چنین وضعیت بحرانی در باشگاه نفت گفت: نامه‌ای به ما داده شد که اگر تا آخر هفته وضعیت تیم همین گونه باقی بماند، تمام بازیکنان می‌توانند قرارداد خود را یک طرفه فسخ کنند. ما نامه‌ای رسمی از سازمان لیگ داریم که به راحتی می‌توانیم یک طرفه قرارداد خود را فسخ کنیم. بازی قبلی برای سازمان لیگ و یا حتی فدراسیون به میدان رفتیم.
بازیکن سابق استقلال به نساجی پیوست
محمدرضا خرسندنیا هافبک پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پدیده که چندی پیش از تیم پدیده جدا شده بود، با مسئولین تیم فوتبال نساجی به توافق رسید و با عقد قراردادی به این تیم لیگ یکی پیوست. پیش از این سعید خردمند مهاجم تیم برق جدید شیراز هم به تیم نساجی پیوسته بود.تیم فوتبال نساجی در پایان نیم فصل نخست با ۳۰ امتیاز بعد از نفت مسجد سلیمان و بادران تهران در رده سوم جدول قرار گرفت اما مسئولین این تیم در تصمیمی مهدی پاشازاده را از سرمربیگری این تیم برکنار کرده و داود مهابادی را بعنوان سرمربی جدید انتخاب کردند.
بشار رسن ایران را ترک کرد
در پی موافقت برانکو ایوانکوویچ، بشار رسن دیروز تهران را برای همراهی تیم ملی امید عراق در رقابت‌های آسیایی ترک کرد.تیم عراق از مدعیان این دوره از رقابت‌ها به حساب می‌آید و فدراسیون فوتبال عراق از مدت‌ها قبل در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس خواستار همکاری باشگاه با حضور رسن شده بود.این رقابت‌ها تا 7 بهمن ادامه خواهد داشت و اگر تیم عراق به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند، بشار رسن تا آن زمان از جمع سرخپوشان دور خواهد بود.
درآمد 400 هزار یورویی حاج صفی از المپیاکوس
مدافع تیم ملی فوتبال ایران باالمپیاکوس به توافق رسید تا سالیانه ۴۰۰ هزار یورو حقوق بگیرد. احسان حاج صفی که با تیم سپاهان اصفهان در فوتبال کشورمان مطرح شد، همانند مسعود شجاعی در فوتبال اروپا و در پنجره زمستانی، تیمش را تغییر داد. براساس اعلام مطبوعات یونان از جمله سایت گازتا، مدافع ۲۸ ساله کشورمان ۳ روز قبل به توافق اولیه برای این منظور رسید و جمعه شب گذشته نیز با تایید المپیاکو، به صورت رسمی بازیکن تیم قدیمی لیگ یونان شد. طبق همین اخبار قراراست در روزهای آینده به عنوان بازیکن جدید باشگاه به رسانه‌ها معرفی شود. از راه این انتقال گمان زده می‌شود پانیونیوس ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو کسب درآمد کند. در حالیکه ستاره ایرانی به ازای امضای قراردادی 3/5 ساله در پایان هر فصل ۴۰۰ هزار یورو کسب درآمد می‌کند.
صانعی ۲۱ بازیکن را به اردوی تیم المپیک فراخواند
سرمربی تیم ملی فوتسال المپیک اسامی ۲۱ بازیکن دعوت شده به اردوی تدارکاتی را اعلام کرد.اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال المپیک از روز دوشنبه 11 دی‌ماه در محل مرکز ملی فوتبال ایران در حالی برگزار می‌شود که علی صانعی، سرمربی این تیم اسامی 21 بازیکن دعوت شده به اردو را به شرح زیر اعلام کرد:مهدی علیزاده، محمدرضا طهماسبی، سجاد دارابی از ایلام، علیرضا بیات، حمیدرضا تاجیک، علی علیمردانی از تهران، مهدی مهدی خانی، ابوالفضل حسن‌خانی از اصفهان، سجاد عادلی پور، سجاد سرباز از خراسان رضوی، شادمان کریمی از کردستان، علیرضا صدیق، رضا تمیزی از مرکزی، محمد جعفر گل از قم، محمد فهیم درویشی و امیر صفر بیراوند از لرستان، رضا قنبری از مازندران، سالار آقاپور از آذربایجان شرقی، بلال اسماعیلی از آذربایجان غربی، محمد بنی هاشمی از فارس، فرهاد ابراهیمی از خوزستان.این بازیکنان باید رأس ساعت 13 روز دوشنبه 11 دی ماه خود را به کادر فنی معرفی کنند.