kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

خواندنی از ورزش ایران



* مسعود سلطانی‌فر طی حکمی عباسعلی اکبری را به عنوان سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه منصوب کرد. سرپرستی فدراسیون هندبال و دبیری فدراسیون‌های رزمی، ووشو و ورزش‌های همگانی در کارنامه اکبری به چشم می‌خورد.
* در ادامه ثبت‌نام هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک، دیروز مجیدکیهانی رئیس ‌فدراسیون دوومیدانی و علیرضا رحیمی رئیس ‌فدراسیون هندبال با حضور در کمیته ملی المپیک ضمن ارائه مدارک و تکمیل فرم ثبت‌نام، کاندیداتوری خود را برای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام کردند.زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک از روز شنبه2 دی ماه آغاز و تا 15 همین ماه ادامه خواهد داشت. پیش از این رباب شهریان برای نائب رئیسی، سید عبدی افتخاری برای عضویت در هیئت اجرایی و محمود خسروی‌وفا برای رئیس‌و نائب رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرده‌اند. مجمع انتخابی کمیته ملی المپیک ساعت 14 روز دوشنبه 25 دی ماه برگزار و ثبت‌نام از کاندیداها تا روز جمعه 15دی ماه ادامه خواهد داشت.
* مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان برای تعیین رئیس‌جدید این فدراسیون صبح امروز از ساعت ده صبح در آکادمی *ملی المپیک برگزار می‌شود تا از میان 8 کاندیدا، چهره رئیس‌جدید فدراسیون چوگان مشخص شود. البته مروری بر کارنامه 8 کاندیدای ریاست این فدراسیون نشان می‌دهد، اکثریت آنها سابقه‌ای در چوگان ندارند و باید منتظر ماند و دید کدامیک از آنها به عنوان رئیس‌4 سال آینده این فدراسیون انتخاب می‌شوند. پیش از این گلنار وکیل گیلانی ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت اما پس از ۱۷ ماه و بدلیل آنچه وضعیت نامناسب این رشته و بی‌توجهی به رشد و توسعه آن بود، از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و بدون برگزاری مجمع برکنار شد. بنابراین توجه بیش از پیش مسئولان این وزارتخانه برای برگزاری انتخاباتی سالم و بدور از هرگونه حاشیه که به انتخاب فرد اصلح برای پیشرفت این رشته بیانجامد ضروری است.اسامی و سمت‌های افراد حاضر در انتخابات ریاست فدراسیون چوگان به ترتیب زیر است:۱- عبدالعزیز هدایت (مشاور حمزه ایلخانی‌زاده رئیس‌سابق فدراسیون چوگان)۲- غلامحسین غنی(عضو هیئت‌مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران)۳- میعاد صادقی(عضو هیئت علمی پژوهشگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران)۴- حجت‌الله دهخدایی(دبیر سابق فدراسیون چوگان)۵- فرهاد طلوع‌کیان(رئیس‌سابق فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی)۶- سیدرضا میرابوطالبی(پزشک معتمد وزارت ورزش و کارمند این وزارتخانه)۷- سرهنگ اصغر ناظری(مدیر باشگاه ذوالجناح نزاجا) ۸- امیر مرتضی حسن‌پور درواری(معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش).