kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال



افتخاری: استقلال با نمایندگان عربستان
در آسیای میانه بازی می‌کند
مدیرعامل استقلال می‌گوید فدراسیون فوتبال باید تمام تلاشش را برای برگزاری دیدار با نمایندگان عربستان در ایران انجام دهد. سید رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد با نزدیک شدن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال باید همه توان و امکانات خود را به کار گیرد تا مسابقات با نمایندگان باشگاه‌های عربستانی در ایران برگزار شود.مدیرعامل استقلال افزود: سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقه تیم‌های عربستانی در کشورهای قطر، عمان و امارات برگزار شد که در نتیجه نمایندگان باشگاه‌های ایران امتیاز میزبانی را به دلایل واهی از دست دادند و هزینه‌های زیاد مادی و معنوی را هم متحمل شدند که تا کنون این هزینه‌ها و خسارت وارد شده به باشگاه‌های ایرانی پرداخت نشده است. افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: برای تیم‌های عربستانی فرقی ندارد که در کشورهای یاد شده مسابقه دهند و یا در کشور خودشان زیرا شرایط آب‌و‌هوایی هر چهار کشور یکسان است. در صورتی که راه‌حلی وجود نداشته باشد و ایران مجبور شود در کشور ثالث مسابقه دهد حق قانونی و طبیعی باشگاه‌های ایرانی است که کشور میزبان را خودش تعیین کند. بنابراین باشگاه استقلال پیشنهاد می‌کند مسابقات تیم استقلال با نمایندگان عربستان در یکی از کشورهای آسیای میانه برگزار شود تا عدالت رعایت شود.
تایید دیدار دوستانه ایران با الجزایر در اروپا
مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال الجزایر از نهایی شدن دیدار دوستانه با ایران در ماه مارس خبر داد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران یکی از تیم‌هایی است که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست آورده است. ایران در دیدار نخست خود باید به مصاف مراکش برود. کارلوس کی‌روش برای آشنایی با سبک بازی مراکش پیشنهاد داد تا تیمش برابر الجزایر بازی دوستانه‌ای را برگزار کند. به نظر می‌رسد که برگزاری این دیدار دوستانه قطعی شده است. حکیم مدان، مدیر ورزشی تیم‌ ‌ملی فوتبال الجزایر اعلام کرد که این تیم با ایران به توافق نهایی رسیده است تا دیداری دوستانه را در ماه مارس در یک کشور اروپایی برگزار کنند.
سفر مدیران لیگ برتری و تاج به ایتالیا
مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری و رئیس فدراسیون فوتبال ایران ماه آینده راهی ایتالیا می‌شوند. پس از توافقنامه فوتبال ایران و ایتالیا قرار بر این شد که مدیرعاملان تیم‌های لیگ برتری راهی ایتالیا شوند و در کلاس‌های توجیهی فدراسیون فوتبال این کشور حضور داشته باشند و از روند توسعه فوتبال این کشور الگوبرداری کنند. با صعود نکردن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از سمت خود استعفا داد تا این سفر در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد اما پس از رایزنی‌های مجدد با رئیس جدید این فدراسیون قرار شده است تا ماه آینده رئیس فدراسیون فوتبال ایران به همراه مدیران عامل لیگ برتری راهی ایتالیا شوند.
حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال عراق در ایران
 وزیر ورزش عراق و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به همراه هیاتی امروز (پنج‌شنبه) وارد تهران می‌شوند و بازدیدی از آکادمی ملی فوتبال ایران و ورزشگاه آزادی خواهند داشت. هدف از حضور وزیر ورزش عراق و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور افزایش تعاملات بین ایران و عراق در حوزه مسائل ورزشی و زیرساختی عنوان شده است.
کفاشیان : در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام نمی‌کنم
نایب رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید به دنبال هیچ پستی در کمیته ملی المپیک نیست.علی کفاشیان، از سوی کمیته ملی المپیک به عنوان خبره ورزشی شناخته شده است تا بتواند در انتخابات کمیته ملی المپیک  برای تصدی یکی از پست‌ها ثبت‌نام کند.اما با وجود اعلام او  به برخی از نزدیکانش مبنی بر حضور در انتخابات و ثبت‌نام برای پست دبیر کلی کمیته ملی المپیک، کفاشیان این موضوع را رد کرده است.علی کفاشیان درباره حضورش در انتخابات  کمیته ملی المپیک گفت: به دنبال دبیر کلی کمیته ملی المپیک نیستم و در انتخابات برای هیچ پستی ثبت‌نام نمی‌کنم. علی کفاشیان به دلیل بازنشستگی تنها در پست نایب رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند فعالیت داشته باشد، چرا که این پست شغل محسوب نمی‌شود اما گفته می‌شود که او به دلیل داشتن مدارک ایثارگری می‌خواهد برای دبیر کلی کمیته ملی المپیک کاندیدا شود.
ایمانی: شايد مديرعامل پديده از قراردادم بی‌خبر است
اکبر ایمانی هافبك تيم ملی درباره فسخ یک‌طرفه قراردادش با پدیده گفت: در زمان قرارداد با پدیده، بندی را اضافه کردم که اگر تا نیم فصل 45 درصد از قرارداد من از طرف باشگاه پرداخت نشود بتوانم یک‌طرفه فسخ کنم و من از این بند استفاده کردم. وی افزود: باشگاه پدیده تا به امروز کمتر از ٢٥ درصد قرارداد من را داده بود و من هم علیرغم هشدارهایی که به آنها داده بودم مجبور به فسخ قرارداد شدم. هافبک تیم ملی ادامه داد: از یک ماه پیش به مدیران باشگاه اعلام کرده بودم که پول نیاز دارم اما باز هم به خاطر آقای مهاجری و مردم مشهد یک ماه صبر کردم اما خبری از پرداخت مطالباتم نشد.ایمانی درباره اینکه مدیرعامل باشگاه پدیده گفته بود ایمانی از قراردادش خبر دارد، اضافه کرد: مگر می‌شود من از قراردادم بی‌‌خبر باشم، اتفاقا شاید مدیرعامل باشگاه پدیده از وجودِ بندی که در قراردادم وجود داشت بی‌خبر باشد. ایمانی یادآور شد: صحبت‌هایی با چند باشگاه داشتم، پنج پیشنهاد از جمله ذوب‌آهن دارم و باید طوری تصمیم‌گیری کنم تا بتوانم عملکرد خوبم را ادامه بدهم و همچنان مورد توجه کادر فنی تیم ملی باشم، تا ظهر امروز تیم جدیدم را معرفی می‌کنم.
آخرین اخبار نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر
*مصطفی قنبری‌زاده، هافبک تیم استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال، با عقد قراردادی تا پایان فصل به تیم پارس‌جنوبی جم پیوست. باشگاه پارس جنوبی همچنین در حال مذاکره با میثم آقایی از آلومینیوم اراک و روح‌الله سیف‌اللهی از سیاه‌جامگان است که می‌توان گفت گزینه تارتار در تیم آلومینیوم در یک‌قدمی پارس‌جنوبی قرار دارد.
* عادل کلاه‌کج پس از توافق با مسئولان باشگاه استقلال خوزستان، با این تیم برای نیم فصل دوم لیگ برتر کشور قرارداد همکاری امضا کرد. قرارداد این هافبک با تجربه عصر دیروز در هیات فوتبال خوزستان به ثبت رسید. کلاه کج درگذشته نیز در استقلال خوزستان، شاگرد ویسی بوده است.
* سردار مهرعلی باران‌چشمه درباره آخرین وضعیت خدمت سربازی احمد نوراللهی و اظهارات سردار کمالی مبنی بر اینکه دو ماه آموزشی این بازیکن بخشیده می‌شود، گفت: من مصاحبه آقای کمالی را دیدم و خواندم، ایشان نگفتند که بخشیده می‌شود. خدمت اصلی سربازی نوراللهی تمام شده، اما خلأ آموزش دارد. در حال هماهنگی و پیگیری هستیم که پس از طی آموزش بتواند به ورزش خود ادامه بدهد. به قول سردار کمالی، نیت به همکاری و حل مشکل احمد نوراللهی وجود دارد. رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود «نوراللهی باید به آموزش تیراندازی برود»، عنوان کرد: مدت آموزش یک مدت مشخص است که باید آن را طی کند و تیراندازی هم از جمله برنامه‌‌های آن است.
۶ ستاره در لیست خرید بارسلونا
مسعود اوزیل بازیکن سابق رئال‌مادرید در لیست والورده سرمربی تیم فوتبال بارسلونا قرار دارد. ارنستو والورده  سرمربی تیم فوتبال بارسلونا قصد دارد در نقل و انتقالات زمستانی ۶ ستاره به خدمت بگیرد، بازیکنانی همچون، آنتوان گریژمن، فیلیپه کوتینیو، الکساندر گلوین، نبیل فکیر، گورتسکا و مسعود اوزیل بازیکن آرسنال و سابق رئال مادرید را بخدمت بگیرد. مارکا اعلام کرد، اگر بارسلونا با مسعود اوزیل به توافق برسد این بازیکن در ماه ژانویه به نیوکمپ خواهد آمد.در حال حاضر ستاره تیم فوتبال آرسنال شرایط خوبی در ورزشگاه امارت ندارد.گفته می شود توافق ها اولیه بین مسعود اوزیل و مدیران باشگاه بارسلونا پشت پرده انجام شده است.
2 دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران با بلاروس
تیم ملی فوتسال کشورمان دو دیدار دوستانه با تیم ملی فوتسال بلاروس، اواخر دی‌ماه برگزار می‌کند. تیم ملی فوتسال بلاروس روز شنبه 23 د‌ی‌ماه وارد تهران می‌شود تا دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال ایران در روزهای 24 و 25 دی‌ماه در تهران برگزار کند. مسابقات تدارکاتی تیم ملی فوتسال به منظور کسب آمادگی در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا برگزار می‌شود.
حاج صفی اولین خرید زمستانی قهرمان یونان
مطابق با ادعای یک سایت یونانی، دفاع چپ تیم ملی ایران با مسئولان تیم المپیاکوس یونان به توافقات نهایی دست یافته است. سایت SDNA در مطلبی در رابطه با نقل و انتقالات زمستانی لیگ یونان در مورد بازیکن ایرانی حاضر در این لیگ آورده است: احسان حاج صفی را می توان اولین خرید زمستانی المپیاکوس دانست.این سایت ادامه داد: مدافع – هافبک ملی پوش ایرانی که به همراه تیم پانیونیوس در لیگ یونان درخشید این روزها مدنظر مسئولان تیم المپیاکوس یونان قرار دارد. وی پس از بررسی نهایی پیشنهاد با مسئولان این باشگاه به توافقات نهایی دست یافته است تا پس از تجربه موفق جذب کریم انصاری‌فرد، دومین بازیکن ایرانی باشد که پا به این تیم می‌گذارد. این سایت یونانی در حالی از حاج صفی به عنوان اولین خرید زمستانی المپیاکوس نام می برد که پیش از این عنوان می شد احسان حاج صفی با تیم پائوک یونان به توافق رسیده است.نکته جالب توجه در رابطه با قرارداد این بازیکن با قهرمان یونان اینکه با توجه به این موضوع که المپیاکوس در دفاع چپ از یک بازیکن تراز اول بهره می‌برد قرارداد حاج صفی طوری تنظیم شده که بتواند حداقل در 12 بازی این تیم تا پایان فصل حضور داشته باشد تا برای جام جهانی در آمادگی بهتری قرار بگیرد.