kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

زلزله باز هم کرمان را تکان داد


زلزله دیروز دوبار با بزرگی 4/7 و 6/1 ریشتر هجدک واقع در شهرستان راور در استان کرمان را به لرزه درآورد
به گزارش ایرنا، زلزله‌ای با بزرگی 4/7 ریشتر بامداد دیروز چهارشنبه با فاصله برای چندمین بار هجدک در استان کرمان را لرزاند.
این زلزله در ساعت 2 و 57 دقیقه و 35 ثانیه بامداد دیروز در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. همچنین بامداد دیروز نیز زلزله‌ای به بزرگی 6/2 ریشتری هجدک را لرزاند.
این زمین لرزه‌ها در کرمان نیز احساس شد و مردم را به خیابانها کشاند.
کانون زمین لرزه 4/7ریشتری  27 کیلومتری هجدک در شهرستان راور، 40 کیلومتری چترود و 48 کیلومتری کاظم‌آباد کرمان گزارش شده است.
گفتنی است ساعت 12 و 13 دقیقه ظهر سه‌شنبه نیز زلزله‌ای با بزرگی 6/2 ریشتر هجدک را لرزاند.
زمین لرزه 6/1 ریشتری ظهر سه‌شنبه تا کنون بیش از 60 پس لرزه و 58 مصدوم داشته است.
جمعه دهم آذر نیز زلزله‌ای با قدرت 6/1 ریشتر در هجدک رخ داد.
رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ‌اشاره به وقوع زلزله 6/2 ریشتری بامداد دیروز چهارشنبه گفت: ترس از زلزله هجدک در کرمان و راور 37 مصدوم بر جا گذاشت.
سید محمد صابری دیروز افزود: 9 مصدوم به بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، 13 مصدوم به بیمارستان شفا و 15 مصدوم به بیمارستان باهنر کرمان مراجعه کرده‌اند.
وی اظهار کرد: این افراد به دلیل ترس از وقوع زمین لرزه و فرار از ساختمانها مصدوم شده و به بیمارستان باهنر کرمان مراجعه کرده‌اند.
صابری وضع عمومی بیماران ناشی از ترس و فرار از زلزله بامداد دیروز را مطلوب ارزیابی کرد.
مردم شهرستان‌های کرمان و راور دیشب را در خیابان‌ها سپری کردند.
اعزام تیم‌های امدادی به منطقه زلزله‌زده کرمان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان از اعزام تیم‌های امدادی زرند، ۳ تیم از راور، کوهستان کرمان و پایگاه چترود به منطقه زلزله‌زده و آماده‌باش ویژه به تمام نیروهای امدادی در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس رضا فلاح بیان داشت: تیم‌های امدادی در منطقه حضور دارند و بلافاصله ارزیابی را آغاز کرده‌اند، تاکنون گزارش از خسارات احتمالی گزارشی نشده است.