kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
به یاد شهيد ميکائيل نجف‌پور

برای مقابله با کومله- دموکرات به کردستان رفت(حدیث دشت عشق)



شهيد ميکائيل نجف‌پور در سال 1339 در بندر انزلي ديده به جهان گشود. وي در يک خانواده مسلمان اما از نظر مالي در سطح متوسط جامعه رشد کرد و تا کلاس پنجم ابتدایي کسب علم نمود اما به علت فقر مالي نتوانست ادامه تحصيل بدهد و مجبور به کار شد و شغل رانندگي را برگزيد و از اين طريق کمکي براي خانواده خود بود. هنگامي که انقلاب اسلامي ايران شروع شد او نيز با ساير مردم مسلمان اين شهر وارد صحنه مبارزه با طاغوت
گرديد.
روزي در گورستان انزلي در درگيري‌ای که بين تظاهرکنندگان با مامورين شهرباني اتفاق افتاده بود شهيد نيز در اين درگيري با مامورين به زد و خورد پرداخت. گاهي اوقات براي تظاهرات به تهران مي‌رفت. با پيروزي انقلاب به خدمت مقدس سربازي رفت.  
از اخلاق خوبي برخوردار بود و حرف‌هاي امام را به جان و دل گوش مي‌داد. محل خدمت او در تهران بود اما چون عوامل خودفروخته کومله-دموکرات در کردستان مي‌خواستند انقلاب ما را از بين ببرند و ايجاد ناامني کنند؛ او داوطلبانه به نداي رهبر خود لبيک گفته و راهی کردستان براي نبرد با مزدوران شرقي و غربي شد. مدت 15 ماه با ضد انقلابيون در حال نبرد بود و مدت يک ماه و نيم به پایان خدمتش مانده بود که در تاريخ 19مهرماه سال 61 به درجه رفيع شهادت نائل آمد و انقلاب اسلامي را با خون خود آبياري نمود.