kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

اخبار ورزش جهان


برخورد بایرن مونیخ و دورتموند در جام حذفی آلمان
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام حذفی آلمان برگزار شد و 16 تیم راه یافته به این مرحله رقبای خود را شناختند که بر این اساس دو غول فوتبال آلمان یعنی بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند حریف یکدیگر در این مرحله از رقابت‌ها شدند. شاگردان پیتر بُس در این مرحله میهمان مردان یوپ هاینکس در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا خواهند بود. بازی‌های این مرحله در تاریخ‌های 28 و 29 آذر برگزار خواهد شد. بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته تیم‌ها به شرح زیر به مصاف هم خواهند رفت: * ماینتس – اشتوتگارت* نورنبرگ- ولفسبورگ * بایرن مونیخ - بوروسیا دورتموند * هایدنهیم - اینتراخت فرانکفورت * وردربرمن- فرایبورگ* بوروسیا مونشن‌گلادباخ - بایرلورکوزن*پادربورن - اینگلشتات* شالکه - اف‌سی کلن.
هشتمین قهرمانی فدرر در رقابت‌های تنیس بازل
راجر فدرر یکشنبه شب گذشته با غلبه بر خوان مارتین دل‌پوترو برای هشتمین بار قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد بازل شد. ستاره سوئیسی در یک بازی 3 ستی در حالی که ست اول را با نتیجه 7 بر 6 باخته بود، ست‌های بعدی را با نتایج 6 بر4 و 6 بر 3 برد تا در رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان، فاصله خود را با رافائل نادال صدرنشین به 1460 امتیاز کاهش دهد.فدرر هفته آینده در رقابت‌‌های مسترز پاریس که آخرین تورنمنت فصل جاری است، می‌توانست فاصله‌ خود با رقیب اسپانیایی‌اش را کمتر کند اما او از حضور در این مسابقات انصراف داده است. این هفتمین قهرمانی بود که فدرر 36 ساله در سال 2017 کسب کرد. دارنده 19 عنوان قهرمانی گرنداسلم، در سال جاری 3 بار به مصاف دل‌پوتروی 29 ساله رفته است که در نخستین و مهم‌ترین آنها در آخرین گرنداسلم فصل، اوپن آمریکا به او باخت و در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها حذف شد. قهرمانی فدرر در بازل، نودوپنجمین قهرمانی دوران بازیگری او بود. در رده‌بندی دارندگان بیشتری عنوان قهرمانی در تاریخ تنیس، جیمی کانرز آمریکای با 109 قهرمانی پیشتاز است.
رئال مادرید قهرمان لالیگا نمی‌شود؟
رئال مادرید یکشنبه شب پس از شکست برابر خیرونا دوباره در لالیگا در شرایط بدی قرار گرفت. این چهارمین باری بود که رئال در ۱۰ هفته‌ امتیاز از دست می‌داد. در بازی یکشنبه شب خیرونا توانست پیروزی رئال مادرید را به شکست تبدیل و گل ایسکو را بی‌ارزش کند. گل دوم خیرونا در شرایط آفساید به ثمر رسید. با این حال سفیدپوشان به داوری اعتراض نداشتند. کاسمیرو پس از بازی گفت‌: انتقادی در رابطه با داوری وجود ندارد. بارسلونا صدرنشین یک روز پیش از دیدار رئال مادرید توانسته بود اتلتیک بیلبائو را شکست دهد و با این شرایط اختلاف آبی‌اناری‌ها  با سفیدپوشان به هشت امتیاز رسید.مادرید در این ۱۰ هفته‌ دو تساوی برابر والنسیا و لوانته کسب کرده است و مقابل رئال بتیس و خیرونا شکست خورده است. به همین خاطر چنین فاصله‌ای با بارسا پیدا کرده است. تاریخ نشان می‌دهد مادرید فاصله هشت امتیازی در این شرایط را هرگز نتوانسته است قهرمان لالیگا شود. با این حال تنها دو ماه از این رقابت‌ها گذشته است و جبران این فاصله ممکن به نظر می‌رسد.
اظهارنظر جنجالی موراتا در مورد رئال مادرید
آلوارو موراتا در مصاحبه‌ای با گاتزتا دلواسپورت، درباره بازگشتش به رئال مادرید، ایتالیا، پیوستن به چلسی و رابطه‌اش با آنتونیو کونته صحبت کرد. مهاجم چلسی گفت‌: میان دو باشگاه یوونتوس و رئال مادرید درباره من توافق‌هایی وجود داشت که باید به آن احترام گذاشت. در حالی دوباره به مادرید بازگشتم که آماده حضور در ترکیب اصلی بودم اما با من مثل یک بچه رفتار کردند.مهاجم ‌اسپانیایی در ادامه‌ افزود: زمانی که به ایتالیا رسیدم مانند یک پسر بچه بودم اما در زمان بازگشت به یک بازیکن واقعی تبدیل شده بودم. هیچگاه دوست نداشتم ایتالیا و یوونتوس را ترک کنم. خیلی دلم برای ایتالیا تنگ شده است. همسرم دوست دارد در ‌اسپانیا زندگی کنیم اما من زندگی در ایتالیا را دوست دارم. موراتا درباره انتخاب چلسی و بازی در انگلیس اظهار کرد: به خاطر حضور آنتونیو کونته چنین تصمیمی را گرفتم. مذاکرات برای اینجا به جایی از بهار سال جاری آغاز شده بود و در نهایت من به لندن رفتم. امیدواری سرمربی فوتبال ژاپن برای کسب مدال در المپیک
هاجیم موریاسو سرمربی تیم فوتبال المپیک ژاپن ابراز امیدواری کرد این تیم بتواند در بازی‌های 2020 بعد از 52 سال موفق به کسب مدال شود. این مربی که به تازگی هدایت تیم فوتبال المپیک ژاپن را برعهده گرفته در این باره اظهار داشت: مسئولیت بسیار سنگینی دارم اما امیدوارم بتوانم تمام روح و جانم را برای آماده‌سازی تیم المپیک بگذارم. امیدوارم نتایجی کسب کنیم که همه مردم شاد شوند. وی در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری، خاطرنشان کرد: همه تلاشم را به‌کار می‌گیرم تا مدال بگیریم.آخرین باری که ژاپن موفق به کسب مدال شد به المپیک 1968 مکزیکوسیتی برمی‌گردد که این کشور به مدال برنز دست پیدا کرد. موریاسوی 49 ساله که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال را دارد، 3 عنوان در لیگ 2012، 2013 و 2015 را در کارنامه ثبت کرده است.
رونالدو خرید تراشتگن را به رئال توصیه کرد
از مدت‌ها قبل در بحث نقل و انتقالات یکی از موضوعاتی که در مورد رئال مادرید در رسانه‌ها گزارش شده،‌ بحث خرید دروازه‌بان برای جانشینی ناواس بوده است. تازه‌‌ترین خبری که در این زمینه منتشر شده، ربط به اخبار امروز رسانه‌های ژرمنی دارد. اینکه مطبوعات آلمان عنوان کردند کریستیانو رونالدو تحت تاثیر بازی مارک آندره‌تراشتگن،‌ گلر شماره ۲ تیم ملی آلمان قرارگرفته که در خدمت بارسلونا، رقیب مادریدی‌ها است. ظاهرا مطابق باور او، گلر بارسا قابلیت‌های بالایی دارد که می‌تواند مشکلات تیم زیدان در دروازه‌ را کاملا برطرف کند. پس استخدام این دروازه‌بان را در محفلی به مدیران باشگاهش توصیه کرده است. تراشتگن با آبی و اناری‌ها تا سال ۲۰۲۲ قرارداد دارد.