kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

برگزاری مجمع فوق‌العاده، بهترین راه‌حل فدراسیون تیراندازی

پس از کش و قوس‌های فراوان پیرامون انتخابات فدراسیون تیراندازی، به نظر می‌رسد برگزاری مجمع فوق‌العاده بهترین راه پیش روی وزارت ورزش و جوانان است.



هرچند در حال حاضر فدراسیون تیراندازی بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی قانونی، به ریاست علی دادگر به کار خود ادامه می‌دهد، اما پس از استعلام و تعیین تکلیف وزارت ورزش و جوانان، دیوان عدالت قرار است تا ۱۵ شهریور نظر اجرایی خود را جهت تعیین تکلیف آرای صادره اعلام کند و به نظر می‌رسد پس از این اعلام، تنها راه باقی مانده برای تعیین تکلیف تیراندازی ایران و خروج از نابسامانی‌های قانونی، برگزاری مجمع فوق‌العاده این فدراسیون باشد که وزارت ورزش نیز به آن فکر و برای برگزاری این مجمع اعلام آمادگی کرده است.
برکناری هاشمی و آغاز ماجرا
 مهدی هاشمی در مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی سال ۹۳ به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد اما کمی بعد با شکایت یکی دیگر از کاندیداهای انتخاباتی مبنی بر دوشغله بودن، با رای دیوان عدالت اداری برکنار شد.بعد از این ماجرا وزارت ورزش و جوانان سرپرستی برای این فدراسیون انتخاب کرد تا شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی مجدد فراهم شود. در خردادماه سال جاری نیز مجمع انتخاباتی مجدد فدراسیون تیراندازی برگزار و علی دادگر از میان کاندیدای حاضر به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
اما در بحبوحه برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی، دیوان عدالت اداری رایی را که در سال ۹۳ مبنی بر برکناری هاشمی صادر کرده بود را باطل اعلام کرد. البته این رای به فاصله کمی تا انتخابات صادر شد و تا پیش از برگزاری انتخابات به طور رسمی به وزارت ورزش و جوانان و یا فدراسیون تیراندازی ابلاغ نشد.
برگزاری مجمع انتخاباتی تیراندازی در سال جاری نیز به دلیل غیبت نماینده کمیته ملی المپیک حرف و حدیث‌هایی را به همراه داشت اما در نهایت با رای مجمع و طبق قانون، مجمع این فدراسیون برگزار و دادگر رئیس فدراسیون شد.
مدتی بعد از برگزاری انتخابات، رای دیوان عدالت اداری مبنی بر باطل بودن برکناری مهدی هاشمی از ریاست فدراسیون در سال 93 به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد، اما مقام عالی وزارت و ورزش و جوانان تعیین تکلیف آرای دیوان را به خود این نهاد واگذار کرد.در این میان کمیته ملی المپیک نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال کرد که رای دیوان عدالت اداری باطل شده و مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی است.
تنها راهکار قانونی و اجرایی باقی‌مانده
۱۵ شهریور و روزهای پس از آن در تعیین تکلیف قانونی فدراسیون تیراندازی سرنوشت‌ساز خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که رای دیوان عدالت بر رئیس ماندن هاشمی تاکید خواهد داشت اما باید دید که وزارت ورزش در اجرای این رای چگونه عمل خواهد کرد. آیا وزارت ورزش انتخابات خرداد 96 را نادیده خواهد گرفت و به بازگشت مهدی هاشمی به عنوان فدراسیون تیراندازی تن خواهد داد.
به نظر می‌رسد پس از اعلام رای دیوان وزارت چاره‌ای جز پذیرش انتصاب مجدد هاشمی نداشته باشد اما در این میان تنها راه حلی که می‌تواند شرایط انتخابات برگزار شده در سال جاری را رسمی کند، برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون تیراندازی خواهد بود تا بار دیگر مجمع درباره سرنوشت ریاست این فدراسیون تصمیم بگیرد. تا یک بار برای همیشه بحث ریاست فدراسیون تیراندازی خاتمه پیدا کند.