kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

کوتاه از سراسر جهان


ونزوئلا
تسنیم : دادستان سابق ونزوئلا پس از آنکه از سوی مجلس موسسان جدید این کشور برکنار شد، به کلمبیا فرار کرد. این خبر را مقام‌های مهاجرتی کلمبیا تایید کرده‌اند. اورتگا گفته نگران جان و سلامتی‌اش بوده و به همین دلیل از ونزوئلا فرار کرده است. اورتگا از اواخر مارس به یکی از منتقدان جدی نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تبدیل شده بود و این مسئله در نهایت منجر شد تا مجلس موسسان ونزوئلا وی را برکنار کند.
قطر
رویترز : پس از بازگشایی مرزهای میان قطر و عربستان به منظور امکان مشارکت حجاج قطری در مناسک حج، دوحه نسبت به امنیت جانی شهروندانش در عربستان ابراز نگرانی کرد. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در سفرش به نروژ گفت که مقامات عربستان به سؤالات وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر درخصوص تامین امنیت جانی شهروندان قطری طی مراسم حج پاسخی نداده‌اند.
بولیوی
صداوسیما : اهالی بولیوی در اعتراض به تهدید نظامی آمریکا علیه ونزوئلا و حمایت از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور آدمک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را روبروی سفارت این کشور در «لاپاز» به آتش کشیدند و شعارهایی علیه آمریکا سردادند. این تظاهرات در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ صورت ‌گرفت. ترامپ گفته بود که برای برطرف کردن بحران ونزوئلا،‌ گزینه نظامی را کنار نمی‌گذارد!
امارات
میدل ایست: یکی از ایمیل‌های افشا شده سفیر امارات در واشنگتن نشان می‌دهد که وی در گفت‌وگویی خصوصی سعودی‌ها را مسخره کرده است. در حالی که در ظاهر عربستان و امارات در اغلب موضوعات‌اشتراک نظر و موضعی یکسان دارند، «عتیبه» در یکی از این ایمیل‌ها سعودی‌ها را مسخره کرده و عربستان را «کشوری احمقانه» توصیف کرده است. وی این توصیف از عربستان را در پاسخ به ایمیل همسرش در سال 2008 مطرح کرده است.
سوریه
نیچر : گروه تروریستی داعش افزون بر جذب نیرو در آمریکا و چند کشور غربی برای انجام سلسله عملیات تروریستی مانند حادثه تروریستی پنجشنبه در شهر بارسلون، و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی در اینترنت، قرص‌های روان‌گردان تولید می‌کند که در خاورمیانه پخش می‌شود و ممکن است (این قرص‌ها) وارد آمریکا و دیگر کشور‌های غربی هم بشود.