kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

اخبار ورزش جهان





اعتراض ستاره بسکتبال آمریکا به ترامپ
لبرون جیمز یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران آمریکایی در اظهاراتی به دونالد ترامپ و حوادث نژادپرستانه اخیر در آمریکا اعتراض کرد.
چند روز پیش در شارلوتز ویل آمریکا یک اعتراض‌کننده به فاشیسم، بعد از آنکه یک «ناسیونالیست سفیدپوش» با ماشین به او زد، کشته شد.لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی و سیاه‌پوست در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه اخیر در آمریکا، گفت: می‌دانم که اتفاقات تراژیکی در شارلوتز ویل اتفاق افتاده است. فکر می‌کنم بهترین راه برای اینکه یک جامعه بهتر و مردم بهتری داشته باشیم این است که به هم عشق بورزیم. این تنها راهی است که می‌توانیم با هم پیروز شویم. نفرت همیشه در آمریکا وجود داشته، درست است اما دونالد ترامپ دوباره نفرت را در جامعه مد کرده است. لبرون جیمز پیش از این نیز درباره مسائل اجتماعی صحبت کرده بود؛ او پارسال به خشونت با اسلحه و نژادپرستی اعتراض کرد. تعدادی دیگر از ورزشکاران آمریکایی نیز در هفته‌های اخیر به اتفاقات نژادپرستانه در آمریکا اعتراض کردند.
خسه به استوک سیتی پیوست
بعد از پیوستن نیمار به پاری سن ژرمن، خسه تصمیم گرفت راهی لیگ جزیره شود و به استوک سیتی پیوست.
هواداران رئال مادرید بعد از گلی که خسه در نوکمپ به ثمر رساند امید زیادی به آینده این بازیکن جوان داشتند اما او چون در بیشتر بازی‌های مادرید نیمکت نشین بود تصمیم گرفت این تیم را ترک کند.خسه به این امید که در پاری سن ژرمن بدرخشد با رقم بالایی راهی این تیم شد اما اونای امری اعتقادی به این بازیکن جوان نداشت و خیلی سریع با او به مشکل خورد.در نهایت، خسه تصمیم گرفت پاری سن ژرمن را به مقصد لیگ برتر انگلیس ترک کند. او با استوک سیتی قرارداد یک ساله امضا کرد.
رم پیراهن توتی را بایگانی کرد
باشگاه رم پیراهن اسطوره خود را به هیچ یک از دیگر بازیکنان این تیم نداد.
 باشگاه رم شماره‌های بازیکنان این تیم را برای فصل جدید سری A منتشر کرد که در این فهرست شماره 10 جالوروسی به هیچ کسی تعلق نگرفته است. پیراهن شماره 10 رم تا فصل گذشته در اختیار کاپیتان 40 ساله تیم فرانچسکو توتی قرار داشت اما با بازنشسته شدن او، ظاهراً باشگاه تصمیم گرفته که پیراهن او را هم کنار بگذارد و فعلاً به هیچ یک از بازیکنانش افتخار پوشیدن این پیراهن را ندهد. اگرچه این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما پیراهن شماره 10 رم به هیچ یک از بازیکنان این تیم داده نشده است. همچنین با خروج وویچخ شزنی دروازه‌بان فصل گذشته جالوروسی که به یوونتوس پیوسته است، پیراهن شماره یک رم به الیسون رسیده است. در همین حال بازیکنان جدید تیم لورنزو پیگرینی، آلکساندر کولاروف، هکتور مورنو، جنگیز اوندر، ماکسیم گونالونس، گرگویر دفرل و ریک کارسدورپ هم به ترتیب شماره‌های 7، 11، 15، 17، 21، 23 و 26 را گرفته‌اند.
پیشنهاد نجومی میلان به بایرن مونیخ
برای خرید ویدال
یک رسانه شیلیایی از پیشنهاد هنگفت روسونری برای خرید هافبک ملی‌پوش باواریایی‌ها خبر داد.
یکی از شبکه‌های تلویزیونی دولتی در شیلی مدعی شده است که باشگاه میلان برای خرید آرتورو ویدال از بایرن مونیخ به این باشگاه آلمانی پیشنهادی نجومی ارائه کرده است.شبکه تلویزیونی TVN‌ شیلی با توصیف پیشنهاد روسونری به بایرن مونیخ به عنوان یک «ابر پیشنهاد»، مدعی شده که میلان به بازیکن پیشین یوونتوس گفته که اگر به این تیم ملحق شود، حقوقش دو برابر خواهد شد. در همین حال سایت کالچو مرکاتوی ایتالیا هم با تأیید این خبر، ویدال را سومین گزینه میلان برای تقویت خط میانی‌اش بعد از خرید لوکاس بیلیا و فرانک کِسیه دانسته است. میلان در حالی برای خرید ویدال دست به کار شده است که چندی پیش رقیب همشهری‌اش اینتر هم برای خرید این بازیکن 30 ساله اقدام کرد اما بایرن مونیخ به پیشنهادش پاسخ منفی داد. ویدال تابستان سال 2015 از یوونتوس به بایرن مونیخ پیوست.
کومان خریدهای خوبش را تکمیل کرد
ستاره ایسلندی سوانسی که به یکی از بهترین بازیکنان جزیره لقب گرفته در آستانه انتقال به اورتون قرار دارد تا این باشگاه با خریدهای فوق‌العاده خود فصلی هیجان‌انگیز را رقم زند.
اورتون تابستان بسیار گرم و دلچسبی را گذارند. با بازگشت وین رونی کار خود را آغاز کرد و با خریدهای خوبی چون جوردن پیکفورد(ساندرلند)، مایکل کین(برنلی)، ساندرو رامیرز(مالاگا) و دیوی کلسن(آژاکس) یک تیم خوب را بست. طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی، با توجه به اینکه از چند هفته پیش خبرهایی مبنی بر انتقال «گیلفی سیگوردسون» به گودیسون پارک می‌شد، این ستاره در آستانه ثبت قراردادی 5 ساله با اورتون است. این خرید بی‌شک می‌تواند قدرت آبی‌های مرسی‌ساید را چند پله بالا ببرد و این سؤال را در ذهن بپروراند که آیا لسترسیتی جدیدی در راه است!؟ سیگوردسون فصل پیش گرچه در تیم پایین جدول سوانسی قرار داشت اما به یکی از بهترین پاسورهای لیگ بدل شد. نمایش درخشانی از خود نشان داد و حتی به یکی از نامزدهای بهترین بازیکن ماه ژانویه بدل شد. ارزش انتقال این هافبک ایسلندی 45 میلیون پوند گزارش شده است.
کوتینیو دیگر برای لیورپول بازی نخواهد کرد
فیلیپه کوتینیو حاضر است به هر قیمتی که شده مجوز جدایی خود از لیورپول را گرفته و راهی بارسلونا شود.
آینده فیلیپ کوتینیو در لیورپول در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز معلوم نیست که این بازیکن در جمع قرمزهای آنفیلد باقی می‌ماند یا خیر.او که در اولین بازی فصل لیورپول مقابل واتفورد به بهانه کمردرد حضور نداشت، همراه قرمزها به آلمان هم سفر نکرد و شب گذشته در بازی رفت پلی آف لیگ قهرمانان مقابل هوفن هایم غایب بود.طبق ادعای دیلی میل، کوتینیو دیروز هم از ناحیه پشت احساس ناراحتی کرد و محل تمرین لیورپول را ترک کرد.یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول تا مشخص شدن تکلیف نهایی کوتینیو قصد استفاده از این بازیکن را ندارد و موندودپورتیوو هم دیروز ادعا کرد که این بازیکن دیگر قصد ندارد برای قرمزها به میدان برود؛ حتی به قیمت سکونشینی در سال منتهی به جام جهانی. او به این طریق قصد دارد فشار روی مسئولان لیورپول را بیشتر کرده و تا پیش از اتمام مهلت نقل و انتقالات تابستانی، به بارسلونا بپیوندد.با همه این اوصاف باشگاه لیورپول فعلا قصد دارد مقاومت خود را ادامه داده و با اتمام مهلت نقل و انتقالات، کوتینیو را مجبور به بازگشت به تمرینات کند. در انگلیس بر این عقیده هستند که پشت غیبت کوتینیو در تمرینات و مصدومیت عجیب او، باشگاه بارسلونا قرار دارد.
باکا رسما به ویارئال پیوست
مهاجم کلمبیایی میلان با قراردادی یک ساله به صورت قرضی به ویارئال پیوست.باشگاه ویا رئال اسپانیا اعلام کرد که کارلوس باکا، مهاجم کلمبیایی آث‌میلان را به مدت یک فصل به صورت قرضی به خدمت گرفته است.باکا در فصل پیش‌رو برای ویارئال با شماره 9 در لالیگا به میدان خواهد رفت. این مهاجم کلمبیایی با مبلغ 2 میلیون قرضی به ویارئال پیوست و تیم اسپانیایی می‌تواند با پرداخت 16‌میلیون‌یورو او را به صورت دائمی بگیرد.