kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
رئیس‌سازمان بورس خبر داد

بازگشایی نمادهای بورسی تا ۲ هفته آینده

رئیس‌سازمان بورس با ‌اشاره به توقف و بازگشایی برخی نمادها در بورس گفت: اگر توقف نمادهای برخی شرکت‌ها طولانی شد به خاطر ضعف دستورالعمل‌ها بود که بررسی و اصلاح شد و این نیز تا دو هفته آینده ابلاغ می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، شاپور محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره بورس و رسانه از افزایش امیدها به رونق بازار سرمایه خبر داد و گفت: در این راستا کارمزد معاملات کمتر و فعالیت شرکت‌ها در بازار سرمایه تسهیل خواهد شد.
وی بیان کرد: همه کارمزدهای معاملاتی در بورس‌ها تقلیل پیدا می‌کند و البته این کاهش کارمزدها غیر از حذف مالیات از معاملات زیان‌ده خواهد بود.
رئیس‌سازمان بورس در ادامه به موضوع توقف طولانی‌مدت و بازگشایی نمادها در بورس ‌اشاره کرد و افزود: اگر توقف نمادهای برخی شرکت‌ها طولانی شد به خاطر ضعف دستورالعمل‌ها بود که بررسی و اصلاح شد و این نیز تا دو هفته آینده ابلاغ می‌شود.
محمدی برخورد نکردن با اخلالگران در بازار سرمایه را تضییع حقوق بیش از 10 میلیون سهامدار دانست و گفت: رسانه‌ها کنترل‌کننده قدرت، مقامات و مردم عادی‌اند و می‌توانند شفافیت و افزایش مطالبه‌گری را دنبال کنند.
وی همچنین با‌اشاره به اقدامات آتی سازمان ‌بورس، اضافه کرد: راه‌اندازی معاملات قرارداد آتی در معاملات سهام، انجام معاملات نفت خام در بورس انرژی و راه‌اندازی بورس ارز با همکاری بانک مرکزی از جمله اقدامات آتی سازمان‌ بورس تا پایان سال جاری محسوب می‌شود.
به دنبال معافیت مالیاتی ضررکردگان هستیم
در همین راستا، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: در حال حاضر مالیات بر معاملات سهام در زمان فروش به میزان 0/5 درصد ارزش معامله، از سهامداران چه سود و چه زیان شناسایی کرده باشند، گرفته می‌شود.
به گزارش سنا؛ محسن خدابخش با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان به دنبال این است که افرادی که در معاملات ضرر می‌کنند معاف از پرداخت مالیات باشند. وی افزود: این معافیت به معنای این نیست که سازمان بورس یا سازمان امور مالیاتی به دنبال این هستند که از افرادی که سود کسب می‌کنند مالیات بیشتری به جبران این اقدام گرفته شود.