kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
حجت‌الاسلام رئیسی در جمع اساتید بسیجی:

برای تربیت دینی نسل جوان باید کاری بزرگ و حرکتی انقلابی را آغاز کرد

متولی آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب در برهه‌های مختلف نشان دادند که خوب تشخیص می‌دهند و خوب عمل می‌کنند، بر ضرورت آغاز کاری بزرگ و حرکتی انقلابی برای تربیت نسل جوان تأکید کرد.


به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، متولی آستان قدس رضوی در جمع اساتید بسیجی گفت: سیاسی بودن به معنای حضور در یک حزب و دسته سیاسی نیست، به معنای آن است که انسان اقتضائات زمان را بشناسد و متناسب با آن شرایط نقش و وظیفه خود را ایفا کند، سیاسی بودن به معنای درد و مشکلات جامعه را شناختن و در جهت رفع آنها تلاش کردن است.
وی با بیان اینکه برخی تلاش دارند با ایجاد ترس در مردم نسبت به احکام و آموزه‌های الهی زمینه‌های تحول جامعه را از بین ببرند و آگاهی‌بخشی در زمینه این شیطنت‌ها برعهده روشنفکران و فرهیختگان جامعه است، افزود: تمام شئون و لایه‌های جامعه و کشور باید نسبت به بیانات رهبری به عنوان ولی فقیه دین‌شناس، جامعه‌شناس و دیده‌بانی تیزبین که جامعه را رصد می‌کند و بهنگام نسبت به مسائل هشدار می‌دهد، عکس‌العمل داشته باشند.
حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب در برهه‌های مختلف نشان دادند که خوب تشخیص می‌دهند و خوب عمل می‌کنند، اما برای تربیت دینی نسل جوان باید کاری بزرگ و حرکتی انقلابی را آغاز کرد.