kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
تیم ملی کشتی آزاد امروز عنوان قهرمانی قاره کهن را بدست می‌آورد؟!

3 طلای آسیا برای کشتی گیران آزاد کار ایران

روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب سه مدال طلای برای آزادکاران کشورمان به پایان رسید.
  سرویس ورزشی-
روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب سه مدال طلای برای آزادکاران کشورمان به پایان رسید.
بیست و هفتمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح دیروز با مسابقات چهار وزن اول در شهر آستانه قزاقستان آغاز شد، که با کسب سه مدال خوش رنگ برای آزادکاران کشورمان همراه بود.در وزن 57 کیلوگرم مهران رضازاده در دور نخست با نتیجه 4 بر 5 مغلوب دامدین بازار تسوگ بات از مغولستان شد و از حضور در مرحله بعد بازماند، نماینده کشورمان برای ادامه کار منتظر حضور حریفش در فینال شد تا در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند. رضازاده در ادامه رقابتها، با شکست دادن حریفان خود جواز حضور در دیدار رده‌بندی را بدست آورد. این کشتی گیر در مسابقه رده بندی وزن 57 کیلوگرم به فومیتاکا موریشیتا از ژاپن باخت و پنجم شد.
در وزن 65 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر از سد راجنش از هند گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله برابر دوران ژوگازیف کشتی‌گیر قزاقستانی با نتیجه قاطعانه 14  بر 4 به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. این کشتی‌گیر  در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر باتچلون از مغولستان را شکست داد و به دیدار پایانی صعود کرد. دیدار فینال وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا بین سید احمد محمدی و جین جونگ هاک از کره شمالی برگزار شد که ملی پوش ایران با برتری 10 بر صفر در این مسابقه، مدال طلا را بر گردن انداخت.
در وزن 86 کیلوگرم میثم مصطفی‌جوکار در دور نخست حریف عراقی خود را مغلوب کرد، جوکار در دوم با نتیجه 11 بر صفر ژنگ از چین را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، میثم مصطفی جوکار به مصاف اصلان کاهیدزه از قزاقستان رفت و با شکست 11 بر صفر کشتی گیر میزبان، قهرمان آسیا شد.کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل کانگ جین نام از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم مقابل آیال لازاریف دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دیدار مرحله نیمه نهایی با شکست 12 بر صفر دولت شابانبای از قزاقستان ضمن جبران شکست خود در جام تختی به دیدار فینال این مسابقات راه یافت. قاسمی در دیدار فینال نیز با نتیجه 10 بر صفر حریف خود از کشور مغولستان را شکست داد و به مدال طلا رسید.
وزن کشی 4 وزن دوم
روز گذشته همچنین مراسم وزن‌کشی چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا برگزار شد و نمایندگان کشورمان حریفان خود را شناختند. در وزن 61 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور دارند، مسعود اسماعیل پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف حریفی از قرقیزستان می‌رود. در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست به مصاف حریفی از چین می‌رود و در صورت برتری دور دوم با برنده مبارزه کشتی گیران ویتنام و ترکمنستان مسابقه می‌دهد. در این وزن 12 کشتی گیر وزن کشی کردند.در وزن 74 کیلوگرم که 13 کشتی گیر حضور دارند رضا افضلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با برنده مبارزه کشتی گیران قزاقستان و ژاپن مبارزه می‌کند. در وزن 97 کیلوگرم حامد طالبی زرین کمر در دور اول به مصاف حریفی از چین می‌رود. در این وزن 13 کشتی گیر حضور دارند. رقابت‌های چهار وزن دوم از صبح امروز به وقت تهران در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود. در صورتی که درخشش روز نخست امروز نیز تکرار شود، تیم ملی کشتی آزاد می‌تواند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.