kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

زرافه(گفت و شنود)


گفت: روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد تیتر درشت صفحه اول خود را به نقد ناشیانه یادداشت کیهان درباره تحقیر ایران از سوی دولت فرانسه اختصاص داده و نوشته است «لوموند ظریف را دید، کیهان ندید»!
گفتم: یادداشت کیهان با عنوان «تحقیر کردند و جایزه گرفتند» به اظهارنظر صریح مقامات فرانسه استناد کرده بود که گفته بودند؛ دولت فرانسه برخلاف روال معمول دیپلماتیک هیچ بیانیه‌ای درباره ملاقات آقای ظریف و رئیس‌جمهور فرانسه منتشر نکرده و آن را بی‌اعتنایی به این ملاقات دانسته بودند.
گفت: آفتاب‌یزد، صورت مسئله را پاک کرده و نوشته است روزنامه لوموند خبر این ملاقات را منتشر کرده است، در حالی که اعتراض کیهان به دولت فرانسه بود که باید بیانیه صادر می‌کرد. انتشار خبر از سوی فلان روزنامه فرانسوی که جای بیانیه رسمی دولت فرانسه را نمی‌گیرد.
گفتم: بنده خداها خواسته‌اند حرفهای گنده‌گنده بزنند... یارو می‌خواست برود خواستگاری، اطرافیانش گفتند، آنجا حرف‌های گنده بزن که تصور کنند آدم مهمی هستی. و یارو در حالی که طرفین گرم گفت‌وگو بودند، ناگهان با صدای بلند گفت؛ شتر! فیل! کرگدن! جماعت با تعجب نگاهش کردند و او به خیال اینکه هنوز از بزرگی کلمات او قانع نشده‌اند، گفت؛ زرافه! از این بزرگتر دیگه چی میخواین؟!