kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

محل شهادت 290 مسافر ایرباس در آب‌های خلیج‌فارس گلباران شد

شهادتگاه 290 مسافرهواپیمایی ایرباس که در روز 12 تیر ماه سال 67 از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت 2 موشک به شهادت رسیدند صبح دیروز دوشنبه با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا در آب‌های خلیج‌فارس گلباران شد.


در این مراسم پس از نواختن مارش عزا و سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت کنندگان با نثار شاخه‌های گل محل شهادت گلگون کفنان 290 مسافر را در حوالی تنگه هرمز و هنگام در آب‌های استان هرمزگان به یاد این شهدا گلباران
کردند.
شرکت کنندگان به هنگام گلباران محل شهادت این عزیزان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایت جنگی و ضد بشری آمریکا را محکوم کرده و بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.
از مراسم گلباران محل شهادت 290 مسافر هواپیمایی ایر باس هم شماری از خبرنگاران و عکاسان و همچنین شبکه خبری کی یو دو ژاپن گزارش و فیلم و عکس تهیه کردند.
در این مراسم جمعی از مسئولان هرمزگان حضور داشتند.
در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با دو موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر آمریکا قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.
در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.