kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

یک توبه، یک بدهی و یک اعتراف (نکته)


تقدیر رئیس جمهور کشورمان  از شهید بهشتی  شایسته تحسین است و امیدواریم این  تقدیر  به منزله توبه ایشان  از  اظهارات نسنجیده‌ای باشد که در  تبلیغات انتخاباتی خود  مطرح کردند، اظهاراتی که از آن بوی حمایت از منافقین یعنی همان قاتلان شهید بهشتی استشمام می‌شد. آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم عمر ۳۸ ساله جمهوری اسلامی ایران را به «اعدام و زندانی کردن» مخالفان  متهم کرد تا از این طریق علیه رقیب انتخاباتی  خود  که از مسئولان دستگاه قضائی کشور بوده است، تبلیغ منفی کرده باشد‌!  بدیهی است منظور آقای روحانی نمی‌تواند اعدام و زندانی کردن مجرمان باشد چرا که مجازات مجرمان در همه نظام‌های حقوقی و کیفری جهان اقدامی شایسته و در‌خور تقدیر تلقی می‌شود. متاسفانه  آقای رئیس‌جمهور نظام اسلامی را به اعدام و زندانی کردن افراد بی‌گناه متهم کرده بود و به بیان دیگر بدون توجه به عواقب اظهارات خود و برداشتی که این سخنان در ذهن جای می‌گیرد،  تروریست‌های سازمان منافقین که قاتلان شهید بهشتی و ۱۷ هزار انسان مظلوم دیگر هستند را بی‌گناه معرفی کرده است‌!! روز گذشته برنارد کوشنر وزیر خارجه اسبق فرانسه در همایش منافقین در پاریس  اظهاراتی مشابه  آقای روحانی را تکرار کرد و خطاب به منافقین گفت که پیش از این درباره آنها دچار اشتباه بوده و سازمان را یک گروه تروریستی تلقی می‌کرده است اما امروز پی برده است که این سازمان طی ۳۸ سال گذشته مظلوم واقع شده و در ایران تحت شکنجه و اعدام قرار داشته است !!
 آقای روحانی آن اظهار‌نظر خلاف واقع  در متهم کردن جمهوری اسلامی به ۳۸ سال اعدام و زندانی کردن افراد بی‌گناه را  از تریبون  عمومی و از زبان کسی بیان داشته که در جایگاه ریاست جمهوری کشور قرار دارد  بنا‌براین باید به گونه‌ای علنی و با وضوح و صراحت از ملت و روح مطهر شهدا از جمله شهید بهشتی پوزش بخواهد. در کلام خدا نیز در این خصوص   آمده است که « باید  توبه نمایند  و کار ناشایسته خود را اصلاح کرده و آنچه را که کتمان کرده بودند بیان کنند‌»‌.
 بنابراین آقای روحانی یک توبه به پیشگاه خدا بدهکار است که بین خودشان و خداست، یک پوزش به مردم و یک اعتراف به خطا همراه با تکذیب صریح اتهامی که علیه نظام مطرح کرده
 بودند‌.
محمد فاطمی