kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

«ترامپ، نماد آمریکا» به روایت کاریکاتوریست‌های جهان (اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان و با معرفی برگزیدگان دوشنبه ۱۲ تیر در حوزه هنری برگزار شد.


مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در این مراسم اظهار کرد: در میان جنایات بی‌شمار آمریکا علیه بشریت و کشورمان، تنها حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران کافی است تا این کشور را به عنوان کشوری ناقض حقوق بشر معرفی کنیم.
علی‌اصغر جعفری، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نیز گفت: در چندین نوبت با دعوت از هنرمندان توانستیم برای برپایی این مسابقه اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. نمایشگاه‌های مسابقه ترامپیسم هم‌زمان در 10 کشور جهان و همچنین در 30 استان کشور برپا شده است و نشان می‌دهد که در این زمینه اجماع جهانی شکل گرفته است.
عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» حرکتی هنرمندانه بود، اظهار کرد: این مسابقه مبتنی بر فرصت‌شناسی دقیق و مناسب است و کارهای هنرمندانه این چنینی عمیق و تاثیرگذار است و باورها را شکل می‌دهد. اقدامی که جنبه سطحی و هیجانی دارد ماندگار نیست و تاثیرگذاری آن محدود است.
در این مراسم همچنین برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند. برگزیدگان بخش کاریکاتور عبارتند از: ‌هادی اسدی از ایران برنده جایزه اول، جوآلکین آلدگوئر از اسپانیا برنده جایزه دوم و ادوارد باپ تیستائو از برزیل برنده جایزه سوم. برگزیدگان بخش کارتون هم به این ترتیب معرفی شدند: میخائیل کونتوریس از یونان برنده جایزه اول، سعید صادقی از ایران برنده جایزه دوم و مورسیو پاراهان از کلمبیا برنده جایزه سوم.
گفتنی است، نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه ترامپیسم تا 20 تیر در گالری ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری برپاست.