kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

ابراهیم جعفری: به بسیج مردمی افتخار می‌کنیم


وزیر خارجه عراق در واکنش به پیروزی بزرگ موصل گفت: حشد شعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق است و ما همانطور که به بقیه نیروهایمان افتخار می‌کنیم به
حشد شعبی نیز افتخار می‌کنیم.
ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» در جریان سفرش به وین در‌باره اتهامات برخی نهادها و کشورها مثل عربستان و... به نیروهای الشعبی گفت: «حشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق است و ما همان‌طور که به بقیه نیروهایمان افتخار می‌کنیم به حشد شعبی نیز افتخار می‌کنیم.» گفتنی است حشدالشعبی عراق که با درخواست مرجعیت شیعه عراق تشکیل شده، نقش مهمی در نابودی داعش در عراق دارد و همین مسئله باعث خشم سعودی و آمریکا شده است.
وزیر خارجه عراق در این مصاحبه همچنین خواهان مراعات حال کشورهای همجوار درباره حل پرونده کردستان شد و نسبت به هرگونه «اقدام نسنجیده»‌ هشدار داد. جعفری افزود، هیچ‌گونه نگرانی درباره حقوق طوایف مختلف در عراق وجود ندارد. مردم عراق یکی هستند. عراق مثل قبل نیست. امروزه کردها از حقوق کامل خود برخوردارند و رئیس‌جمهور عراق بعد از دوره صدام همواره از طایفه کرد انتخاب شده‌ است. کردها در ریاست‌های سه‌گانه و وزارتخانه‌ها و پارلمان حضور دارند.»