kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
رهبر حزب «اتحادیه صهیونیست» فاش کرد

دیدار مخفیانه نتانیاهو با سران کشورهای عربی

رهبر حزب اپوزیسیون «اتحادیه صهیونیست» هم اعتراف کرده که به همراه نخست وزیر اسرائیل بارها با سران کشورهای عربی دیدارهای مخفیانه داشته است.


«اسحاق هرتزوگ» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و رهبر حزب اپوزیسیون «اتحادیه صهیونیست» چندی پیش از «دیدارهای محرمانه با سران کشورهای عربی» خبر داده بود که به گفته خودش «حصول توافق درپی آن می‌توانست خاورمیانه را تغییر دهد اما برخی تندروها در کابینه مانع آن شدند.»(!)
هرتزوگ گفته که او و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدارهای محرمانه‌ای با برخی از سران کشورهای عربی داشتند و نتانیاهو مسائلی را در این دیدارهای خصوصی مطرح کرد که در فضای عمومی اسرائیل مطرح نمی‌کند.
به گزارش فارس به نقل از «تایمز اسرائیل» وی بدون دادن جزئیات بیشتر، فقط به گفتن این جمله که «سندی به دست آمده بود که می‌توانست چهره منطقه را عوض کند» اکتفا کرد.
اظهارات «هرتزوگ» پس از گزارش روزنامه «هاآرتص» از دیدار مخفیانه نتانیاهو با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره در آوریل(اردیبهشت) 2016 جهت احیای مذاکرات به اصطلاح «سازش با فلسطین»، مطرح می‌شود.
اکنون نیز رسانه‌های مختلف از تلاش‌های متقابل رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی برای برقراری روابط با هدف مقابله با ایران خبر می‌دهند. «یوسی ملمان» تحلیلگر اطلاعاتی امنیتی صهیونیست در این باره اعلام کرد که «کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی به اسرائیل نزدیک شده‌اند.» «رونی بارؤون» عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز گفته «تاکنون دیدارهای زیادی میان اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها صورت گرفته است که این دیدارها میان مسئولان بلندپایه دو طرف و در عربستان و فلسطین اشغالی برگزار شده‌اند.»
روزنامه رأی الیوم هم در این باره نوشته: «ترکی الفیصل» رئیس‌ سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان پارسال گفته بود که کشورهای عربی در سایه همکاری با اسرائیل در برابر چالش‌ها از مصونیت برخوردار خواهند بود.الفیصل تصریح کرده بود که رژیم صهیونیستی با جهان عرب در صلح به سر می‌برد و طرح صلح عربی که عربستان سعودی در سال 2002 ارائه کرده است بهترین معادله برای پایه‌گذاری صلح میان اسرائیل و جهان عرب است. الفیصل در ادامه گفته بود، «با اندیشه یهودیان و پول عرب‌ها می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.» (!)گفتنی است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در جدیدترین توئیت خود دیروز اعلام کرد که در سفر به ریاض و دیدار با پادشاه سعودی درباره روند صلح خاورمیانه گفت‌وگو کرده و منتظر اتفاقات جالبی باشید!البته این نکته را هم باید اضافه کرد که خیانت رهبران برخی کشورهای مرتجع عربی به جهان اسلام و آرمان فلسطین در نزدیکی به رژیم جنایتکار صهیونیستی مسبوق به سابقه است و آنچه این روزها در جریان است، تنها علنی شدن این ارتباط‌هاست. به عنوان مثال وقتی به شروط 13‌گانه عربستان برای قطر نگاه می‌کنیم، بیشتر این شروط، بیش از اینکه منافع عربستان، مصر یا امارات را تامین کند، در راست تامین منافع رژیم صهیونیستی است. اصولا آنچه باعث شکاف بین عربستان و قطر شد نیز موضوع ایران و حزب‌الله لبنان بود. رژیم صهیونیستی بارها تاکید کرده ایران و حزب‌الله بزرگ‌ترین دشمن اسرائيل هستند و عربستان هم خواستار قطع روابط قطر با ایران و حزب‌الله شده است.