kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

افزایش جمعیت زنان سالمند نسبت به مردان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در کشور پایین آمده است، گفت: افزایش جمعیت زنان سالمند در کشور نسبت به مردان سالمند پیش‌بینی می‌شود و طبق آمار، بیش از 7 میلیون جمعیت کشور را زنان سالمند تشکیل می‌دهند.

تبریز- خبرنگار کیهان:

 علی ربیعی دیروز در همایش منطقه‌ای «سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست‌گذاری» در تبریز، اعلام کرد: باید زیرساخت‌های لازم را برای مقابله با پیری جمعیت در کشور فراهم کنیم، افزایش جمعیت زنان سالمند در کشور نسبت به مردان سالمند پیش‌بینی می‌شود و هم‌اکنون طبق آمار، بیش از 7 میلیون جمعیت کشور را زنان سالمند تشکیل می‌دهند و در برنامه‌ ششم، دولت مکلف به اجرای طرح‌های حمایت از سالمندان و غنی‌سازی دوران سالمندی است.
 وی بیان کرد: در قالب برنامه‌های تحت حمایت افراد بالای 60 سال، بیش از 2 میلیون نفر در نهادهای حمایتی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
  ربیعی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در کشور پایین آمده است، تاکید کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق، خدمات رفاهی برای سالمندان کشور فراهم کنیم و در حال حاضر تمام سالمندان از دفترچه بیمه درمانی برخوردار هستند.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرر شده غربالگری آلزایمر را در چند استان کشور اجرایی کنیم، بهداشت سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دادیم، رفع بی‌سوادی سالمندان را هدف‌گذاری کرده‌ایم، همچنین بحث سلامت روانی، روحی و جسمی سالمندان را نیز در سیاست‌گذاری‌ها گنجانده‌ایم.
 وی در پایان تصریح کرد: مستمری کمتر از 600 هزار تومانی مستمری‌بگیران، اکنون نسبت به تورم، افزایش یافته و حداقل به یک میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.
ربیعی در جریان عیادت از مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز در صورت نیاز در جلسه هیئت دولت مطرح می‌شود. وی افزود: واگذاری این کارخانه به شستا پیگیری می‌شود.