kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

دارو به غزه نرسید/دو نوزاد شیرخواره در بیمارستان جان دادند!

تصور کن نوزاد شیرخواره‌ات را که بیمار است سراسیمه به بیمارستان می‌بری، نوزادی که تولدش را ماه‌ها و شاید هم سال‌ها به انتظار نشسته‌ای.


 اکنون فرزندت روی دستت مانده و بیمارستان به دلیل نداشتن امکانات و دارو از پذیرش جگرگوشه‌ات سر باز می‌زند.
چه احساسی داری ؟! دلت نمی‌خواهد از ته دل فریاد بزنی و گلوی صهیونیست‌های قاتل و جنایتکار را که مسئول بستن گذرگاه رفح و محاصره غزه در طول 10 سال و به شهادت رسیدن بسیاری از بیماران هستند در دستانت بفشاری و انتقام خون شهدا را از رژیم جنایتکار اسرائیل بگیری؟ این همان احساسی است که پدر «بلال العرعیر» شیرخواره فلسطینی دارد، نوزادی که مشکل قلبی داشت و در اثر ممانعت رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از انتقال وی به خارج غزه روز گذشته در بیمارستان جان داد.
این نوزاد شیرخواره به سبب مخالفت وزارت بهداشت در رام‌الله و رژیم صهیونیستی نتوانست برای درمان به خارج منتقل شود و در نهایت جان خود را از دست داد. اما «بلال» تنها یکی از کودکانی است که در نتیجه توطئه مشترک تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌های غزه به شهادت می‌رسد. چند روز پیش نیز «براء غبن» شیرخواره دیگر فلسطینی پس از شش روز انتظار در درمانگاه شفا به منظور صدور مجوز انتقال فوری‌اش به خارج و عدم همکاری وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله، جان خود را از دست داد. از ابتدای سال جاری 9 بیمار به این شکل جان خود را در بیمارستان‌های غزه  از دست داده‌اند که 3 نفر از آنها کودک شیرخواره‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده هم اکنون ۲۰۰ بیمار دیگر در این باریکه به سبب سیاست‌های تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و ممانعت از ورود اقلام دارویی به باریکه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
رژیم کودک کش اسرائیل نه تنها محاصره غزه را پایان نمی‌دهد و تنها گذرگاه این منطقه محاصره شده را به روی بیماران باز نمی‌کند بلکه روز گذشته با حمله به رفح در جنوب غزه این منطقه را مورد هدف قرار داد. اما شرم آورتر اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین است که در همدستی با رژیم صهیونیستی خیانت را به حد اعلا رسانده و به قلب ملت فلسطین خنجر می‌زند، چه بسا اگر این سازمان با صهیونیست‌ها همکاری نمی‌کرد جنایتکاران به خود اجازه نمی‌دادند تا این درجه به این ملت مظلوم ستم کنند!
 دیدن تصویر کودک بیمار فلسطینی سخت و دردآور است و عمق جنایات صهیونیست‌ها و خیانتکاران به آرمان فلسطین را نشان می‌دهد.