kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مذاکرات، غربی‌‌ها را به اشتباه انداخته است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانیه سخیف پارلمان اروپا گفت: این مذاکرات نباید آن‌ها را به اشتباه بیندازد و فکر کنند می‌توانند به دین، فرهنگ و ارزش‌های ما دست‌اندازی کنند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران با اشاره به مسئله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اظهار داشت: این مسئله برای ما در عرصه‌های مختلف کارساز است و تأمین‌کننده نیازهای همه‌جانبه مردم چه در زمینه پزشکی، کشاورزی و سایر موارد به شمار می‌رود.
وی در عین حال دست یافتن به این انرژی صلح‌آمیز را نقطه عطفی در تمدن اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: در واقع این اعتقاد راسخی است که می‌شود در دامن دین بود اما به شرق و غرب نیازی نداشت و اینکه احساس استقلال را برای کشورمان به وجود آورد که می‌توان بدون کمک دنیای استکبار روی پای خود ایستاد.
صدیقی با تأکید بر اینکه در مسئله هسته‌ای هیچ کدام از شرق و غرب دانشمندان ما را یاری نکردند، افزود: با اعتقاد، ایمان، جهاد و مجاهدت، دانشمندان ما توانستند این علم را بومی و شرق و غرب را مبهوت کنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما ابتدا غنی‌سازی 20 درصد را نداشتیم و دنیا در موضوع راکتور هسته‌ای تهران با ما کنار نیامد و عهدشکنی کرد، اظهار داشت: آن‌ها در این زمینه عقب‌نشینی کرده و آمریکا نیز کارشکنی می‌کرد اما در مدتی کمتر از آنچه فکر می‌کردند، دانشمندان هسته‌ای غنی‌سازی 20 درصد را به دست آورده و راکتور را به راه انداختند.
وی تصریح کرد: این یک پیروزی فرهنگی اسلامی است و در واقع استقلال واقعی این است و آقا فرمودند ما به هیچ عنوان از دستاوردهایی که دانشمندان در مسئله صلح‌آمیز هسته‌ای به دست آوردند و تاکنون به دست ما رسیده عقب‌نشینی نمی‌کنیم بنابراین آب سنگین اراک و کانون‌های دیگر با فرمان نایب امام زمان (عج) به هیچ وجه تعطیل‌بردار نیست.
صدیقی با تأکید بر اینکه نباید فکر کنیم مسئله هسته‌ای موجب تحریم بود، یادآور شد: تحریم از زمان ابتدای انقلاب شروع شده است و با ضربه‌ای که فتنه‌گران زدند آن‌ها جرأت کردند این‌طور حرکت‌های غیرقانونی را انجام دهند. اگر دنیای استکبار بتواند چرخ‌های سوخت هسته‌ای ما را از کار بیندازد یقین بدانید چرخ تولید سرعت پیدا نمی‌کند و چرخ اقتصاد و تولید بیشتر گرفتار اختلال خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه سخیف و بی‌شرمانه پارلمان اروپا اشاره کرد و یادآور شد: آن‌ها بعد از سال‌ها تجربه خیال کردند وضع جدیدی پیش آمده و این مذاکره چه بسا آن‌ها را به اشتباه انداخته است و فکر کردند به دین و فرهنگ ما می‌توانند دست‌اندازی کنند. آن‌ها خود ناقض حقوق بشر هستند. ملت ایران با استقامت در امر هسته‌ای و تقویت فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف جواب دندان‌شکنی را به اتحادیه اروپا، استکبار و آمریکا خواهد داد.
وی به مناسبت‌های هفته جاری که در رأس آن‌ها ولادت حضرت زهرا (س) است اشاره کرد و اظهار داشت: کرامت و محبوبیت حضرت زهرا(س) در قلوب همه مؤمنان از گذشته تا حال و آینده نشانگر عظمت یک بانو در اسلام است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این نشان می‌دهد که خداوند در وجود بانوان امکانی قرار داده که می‌توانند به عالی‌ترین مرتبه‌ای که برای بشر منظور کرده است برسند، افزود: به تعبیر حضرت علی (ع) ایشان بقیهًْ‌النبوهًْ است و در واقع استمرار نبوت و رسالت خاتم بود.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه غرب در ارتباط با زن جز خیانت و تعرض هیچ خدمتی به جامعه زنان نکرده است، اظهار داشت: زن به عنوان ابزاری برای فروش کالا به شمار می‌رود و در واقع در دنیای غرب زن و مرد هیچ یک ارزش ندارند.
وی با تأکید بر اینکه دنیای غرب باید خجالت‌زده باشد از اینکه قدر و ارزش بشر را در حد حیوانیت پایین آورده و شیطنت و فریب را جایگزین ارزش‌های والای انسانی می‌کند، گفت: این ارزش‌‌ها هم ابدیت و هم این دنیای انسان را پاکیزه نگه می‌دارد.
صدیقی در ادامه سخنان خود به روز ارتش و همچنین تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: حضرت علی (ع) در منشور حکومتی خودشان به مالک اشتر 4 مدل را در این زمینه ذکر کرده‌اند که یکی از آن‌ها دژ محکم است که با وجود آن‌ها مردم پشتیبان و حفاظ دارند.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: همچنین حضرت علی (ع) این نیرو‌ها را مایه آرامش مسئولان می‌دانند که بازوی پرتوان آن‌ها به شمار می‌رود؛ همچنین این نیرو‌ها مسیر و پل آرامش قلبی آحاد ملت هستند.
امام جمعه موقت تهران به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان منطقه مرزی و حساس است که سیستانی‌‌ها در کنار بلوچ‌‌ها سالیان سال با آرامش و بدون درگیری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و حضور دولت در آنجا مورد تشویق مقام معظم رهبری است.
حجت‌الاسلام رحیمیان: نمی‌شود ظاهراً پیرو امام باشی اما دشمنان امام
 با تو باشند!
تولیت مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی گفت: در روایات بیان شده عصمتی فراتر از عصمت فاطمه(س) نیست، ایشان قله عصمت هستند که همگان بدان اذعان دارند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و همین‌طور سالروز میلاد امام خمینی (ره) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و امام راحل پرداخت.
وی با بیان اینکه نقطه اوج شخصیتی حضرت زهرا (س) عصمت ایشان است که در بسیاری از روایات بیان شده، افزود: حتی در روایات آمده که عصمتی فراتر از عصمت فاطمیه نیست تا چه رسد به یونسیه و یوسفیه؛ ایشان اوج قله عصمت هستند که انسان در آن راضی به رضای خدا باشد.
حجت‌الاسلام رحیمیان یادآور شد: حتی در روایاتی که از اهل سنت هم نقل شده بر این امر تأکید شده که خدا راضی است به رضای فاطمه (س) و غضب می‌کند به غضب فاطمه. حضرت امام هم جلوه‌ای از این ویژگی تولی و تبری در راه خدا هستند، همه چیز را فدا کردند و ایشان هم دارای این ویژگی برجسته هستند.
وی در ادامه یادآور شد: این همان امام است که می‌گوید قرن آینده قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و غلبه حق بر باطل است. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم و تا در هر کجای جهان علیه مستکبری مبارزه است. ما هستیم. قرآن بیان داشته که نزدیک‌ترین مردم به حضرت ابراهیم (ع) کسانی‌اند که از حضرت ابراهیم (ع) پیروی می‌کنند بدون ملاک قرار دادن نسب و قرابت و ... تنها اینجا مسئله پیروی است پیروی از امام، شاخص و ملاک اصلی اولویت است.
وی افزود: امروز باید دید تفاوت مدعی خط امام از رهرو امام چیست؟ تبعیت از امام باید سیاست حمایت از مستضعفان، عدم جدایی دین از سیاست، پیروی از ولایت فقیه و ... را داشته باشد. این یک داستان تکرارشدنی در تاریخ است، مدعیانی که در روزگاری هنگام بعثت رسول اکرم(ص) می‌گفتند ما خدا را قبول داریم اما رسالت تو را قبول نداریم الان هم می‌گویند ما امام زمان(عج) را قبول داریم ولی امام راحل را خیر، مگر می‌شود که حقیقتاً پیامبر (ص) را قبول داشت و علی (ع) را خیر؟ مطلب روشن است خود امام برای ما شاخص تعیین کرده است زمانی که تولی هست تبری هم هست. شما چه کردید که آمریکا و انگلیس از شما طرفداری می‌کنند؟
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: براساس این منطق که اگر می‌خواهی با دین مبارزه کنی با ابزار دینی وارد شو، همان‌طور که آمریکا با جریان سلفی تلاش دارد دین را بی‌آبرو کند، مبارزه با خط امام در داخل که به صورت آشکار نمی‌شود، همین‌طور نمی‌شود که ظاهراً پیرو امام باشی اما دشمنان امام با تو باشند! بنابراین امروز ما در نقطه عطف تاریخ اسلام و بشریت هستیم این روزگار لیلهًْ‌القدر تاریخ اسلام است. حواسمان جمع باشد کسی که سر سفره امام و نظام نشسته اگر به آن پشت پا بزند خدا دست و پایش را می‌شکند!