kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
در سفر لاریجانی به مینسک تاکید شد

گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و بلاروس

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر بلاروس بر همکاری نزدیک‌تر دو کشور به منظور کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس در دیدار خود با نخست وزیر بلاروس تاکید کرد: هماهنگی بین ایران و بلاروس در حل و فصل مسائل منطقه‌ای باید گسترش پیدا کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور و نقش مهم آن برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه تصریح کرد: با توجه به بحران‌های موجود در منطقه، همکاری بین ایران و بلاروس می‌تواند نقش مهمی برای حل و فصل این مسائل و مشکلات داشته باشد.
لاریجانی افزود: ایران و بلاروس می‌توانند همکاری‌های صنعتی داشته باشند و در راستای گسترش همکاری‌های خود تلاش کنند. نخست‌وزیر بلاروس نیز در این دیدار تاکید کرد: سفر لاریجانی به مینسک فصل تازه‌ای در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود که نتایج و دستاوردهای مثبتی به همراه خواهد داشت.
وی گفت: ما از داشتن روابط خوب بر اساس احترام متقابل با ایران استقبال می‌کنیم. وی از حمایت ایران از بلاروس در عرصه بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش پرس تی وی، رئیس جمهور بلاروس نیز در دیدار با رئیس مجلس بر آمادگی کشورش برای گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران تاکید کرد.
آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در دیدار با علی لاریجانی تصریح کرد: مینسک حاضر است تا سطح روابط اقتصادی و تجاری با ایران را به پیش از اعمال تحریم‌های غرب ضد تهران ارتقا دهد.
لوکاشنکو گفت: سطح مبادلات تجاری ما اخیرا به علت فشارهای خارجی کاهش پیدا کرده است. ما باید سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو جانبه را به حدی که پیش از این بوده برگردانیم. من دوست دارم همکاری‌های ما به بهترین حد ظرفیت‌های موجود در دو کشور ارتقا یابد.