kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
وزیر ارشاد:

هر کسی وصی ریچارد فرای است به وصیت او عمل کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از حضور هیئت نویسندگان و روزنامه‌نگاران احزاب چپ آلمانی در تهران اظهار بی‌اطلاعی کرد و درباره تدفین فرای در اصفهان گفت: دولت جدید وصی فرای محسوب نمی‌شود.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از مکان برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
وزیر ارشاد در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که هیئت 17 نفره‌ای از احزاب چپ آلمان وارد ایران شده‌اند تا با برخی اعضای کانون منحله نویسندگان و برخی هنرمندان دیدار داشته باشند، افراد این هیئت عموماً از نویسندگان و روزنامه‌نگاران احزاب چپ آلمانی هستند که وارد تهران شده‌اند. این گروه معروف به «دوستداران صبح برلین» هستند و با شعار حمایت ازحقوق بشر فعالیت می‌کنند، موضع وزارت ارشاد در برابر این حضور چیست، گفت: از اصل ماجرا اطلاعی ندارم.
وی در پاسخ به این سؤال که با ورود این هیئت‌ها مخالف هستید یا موافق، عنوان کرد: از ماهیت این موضوع بی‌اطلاع هستم.
به گزارش فارس، جنتی در پاسخ به این سؤال که آیا «فرای» در اصفهان به خاک سپرده خواهد شد یا خیر، آیا دولت در برابر اعتراض‌های موجود مقاومت خواهد کرد؟ با توجه به نامه‌های مکرر آقای بجنوردی آیا در ایران به خاک سپرده خواهد شد، گفت: من خیلی اطلاعی ندارم در چه مکانی به خاک سپرده خواهد شد. دولت جدید وصی ایشان محسوب نمی‌شود، ممکن است هر فردی وصیت کند در مکانی دفن شود اما هر کسی وصی اوست باید عمل کند.