kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

کوتاه از انتخابات


جمعه؛ نخستین مناظره زنده تلویزیونی 6 نامزد ریاست جمهوری
عضو شورای نظارت بر صداوسیما از برگزاری نخستین مناظره زنده تلویزیونی شش نامزد ریاست جمهوری در روزجمعه 8 اردیبهشت خبر داد.
سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت : زمان برگزاری و پخش این مناظره بعد از ظهر یا جمعه شب خواهد بود اما زمان دقیق آن مشخص و اعلام می‌شود .
وی افزود: علاوه بر این مناظره، دو مناظره زنده تلویزیونی دیگر نیز میان شش نامزد ریاست‌جمهوری در هفته آینده برگزار خواهد شد که درباره زمان پخش آن نیز تصمیم گیری می‌شود.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: میان نامزدهای ریاست جمهوری مناظره دو نفره برگزار نمی‌شود و مناظره‌ها صرفا شش نفره خواهد بود .
وی گفت : امروز جلسه کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صدا وسیما برگزار و در این جلسه جزئیات برگزاری مناظره زنده تلویزیونی میان نمایندگان نامزدها اعم از تعداد مناظره‌ها و زمان پخش آن بررسی می‌شود.
قاضی زاده هاشمی همچنین از آغاز ضبط برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در سازمان صدا وسیما از صبح دوشنبه خبر داد .

نشست تخصصی «جماران» با کاندیداهای ریاست جمهوری
جلسه شورای مرکزی جماران تشکیل و قرار شد بیانیه جماران در خصوص انتخابات تا آخر هفته منتشر شود.
به گزارش فارس این تشکل سیاسی سعی کرده است زمینه‌های حضور موثر نسل سوم در صحنه سیاسی اجتماعی کشور ایجاد کرده و زمینه حضور جدی و اثرگذارتر برای عرصه‌های بعدی کشور را فراهم کند.
همچنین از هفته آینده فراخوان عضویت در استانها آغاز خواهد شد و مجامع استانی تا قبل از پایان تابستان در سراسر کشور شکل خواهد گرفت و چند هزار عضو نخبه دانشگاهی و توانمند اجرایی در تابستان گرد هم خواهند آمد و در قالب‌هایی جدید برای مسائل استان و کشور برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خواهند کرد.
این تشکل درصدد برگزاری نشست تخصصی برنامه‌محور با کاندیداهای ریاست جمهوری است.

«احسان ابراهیمی» رئیس‌ستاد دانشجویی «رئیسی» شد
احسان ابراهیمی به عنوان مسئول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی منصوب شد.
وی پیش از این مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بوده است.

دعوت خانه احزاب ایران از 6 کاندیدای ریاست‌جمهوری
رئیس‌خانه احزاب ایران درباره همایش فصلی خانه احزاب اظهار داشت: همایش فصلی طبق مصوبه در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود اما تاریخ دقیق را پس از جلسه دوشنبه آینده هیئت رئیسه و شورای مرکزی اعلام خواهم کرد.
وی درمورد سخنرانان نیز افزود : پیشنهاد شده که شش کاندیدای ریاست جمهوری و یا روسای ستاد آنان برای سخنرانی در همایش دعوت شوند، به علاوه از هر جریان (اصولگرا،اصلاح‌طلب، مستقلین واعتدالگرایان) نیز مانند همایش‌های گذشته 5 نفر با وقت محدود سخنران خواهیم داشت و قطعاً از نظرات وزیرکشور و رئیس‌ستاد انتخابات و یکی از اعضای شورای نگهبان نیز استفاده می‌کنیم.

روحانی‌نژاد جایگزین قیومی در مرکز ارتباطات اطلاعات و تبلیغات نهاد ریاست جمهوری
کاظم روحانی نژاد به عنوان سرپرست مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات نهاد ریاست‌جمهوری جایگزین طاهره قیومی شد.
با حکم پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور، کاظم روحانی نژاد بعنوان سرپرست مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات نهاد ریاست جمهوری جایگزین طاهره قیومی شد.

دهقان رئیس ستاد انتخابات قالیباف شد
«محمد دهقان» رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف شد.
محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی رئیس ستاد انتخابات «محمدباقر قالیباف» کاندیدای ریاست جمهوری شد.
پیش از این با حکم حجت‌الاسلام رئیسی، علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات وی شده بود.