kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
حجت‌الاسلام رئیسی در جمع نخبگان ایثارگر:

باید با تغییر در مدیریت اجرایی کشور،گام اول رسیدن به نقطه مطلوب را برداشت

حجت‌الاسلام رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تشریح آسیب‌ها و مفاسد موجود در کشور گفت: باید با تغییر در مدیریت اجرایی کشور گام اول رسیدن نظام اسلامی به نقطه مطلوب را برداشت.


به گزارش فاش نیوز، نشست گروهی از نخبگان ایثارگر با حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درفضایی صمیمی برگزار شد.
در این نشست صمیمانه  ابتدا 6 تن ازجانبازان، آزادگان و همسران و فرزندان شهدا نقطه نظرات خود را در استقبال از نامزدی آیت‌الله رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.
سپس حجت‌الاسلام رئیسی در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش‌ها برای این است که عزت جامعه اسلامی حفظ شود، این عزت سرمایه بزرگی است که باید در همه عرصه‌های این کشور وجود داشته باشد.
وی با طرح این سوال که «چه چیزی عزت مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد؟» اظهار داشت: فاصله امروز با دولت اسلامی برخاسته از قانون اساسی، منویات امام، خواسته خانواده‌های شهدا و ایثارگران که شاهدان زنده انقلاب هستند را چگونه می‌شود کمتر و کمتر کرده و به آن رتبه رسید که دولت اسلامی در تراز خواست همه جانبازان و خانواده‌های شهدا تشکیل شود؟
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این که دولت خود باید اولین مدعی مبارزه با فساد باشد گفت:  این یک شعار نیست؛ حقیقتاً ما می‌توانیم  نظامی بدون فساد یا کمترین فساد داشته باشیم،  نمی‌گویم یک‌شبه همه معصوم شوند. ولی باید دولت خود مدعی مبارزه با  فساد باشد، قبل از آنکه دستگاه قضایی و یا مردم بخواهند عصبانی شوند. دولتمردان خود بزرگترین مدعیان مبارزه با فساد شوند. مطلقاً اجازه ندهند در هیچ کجای این نظام فساد رخنه کند و با فساد در همان ابتدای وقوع برخورد کنند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید وضعیت و شرایط و سازکارها آنچنان سالم باشد که اگر کسی انگیزه مجرمانه هم در سر داشت  نتواند مرتکب جرم شود. ساز و کارها و بسترها بایستی به گونه‌ای باشد که امکان وقوع جرم وجود نداشته باشد. حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به نظام بانکی گفت:  وقتی انسان به وضعیت نظام بانکی و شرایط و  نحوه دادن تسهیلات و اعتبارات نگاه می‌کند نگران می‌شود، علیرغم تمام این نقدینگی‌های موجود، وضعیت و شرایط نگران‌کننده است. با حرف و سخن و ادعا مشکلات حل نمی‌شود. وی با اشاره به این‌که با متهم کردن دولت قبل مشکلات حل نمی‌شود گفت: فرافکنی‌ها مردم را خسته کرده است، مردم باید آنچنان اعتماد کنند که اگر فسادی وجود داشته آیا این فساد از بین رفته است؟! گروه بازی‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی مردم را خسته کرده است. مردم می‌خواهند آرمان شهدا تحقق یابد.   حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت: ما باید با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و با شعار ما می‌توانیم در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، اقتصاد، دامداری، در نظام مالی، در نظام مالیاتی در نظام صادرات و واردات، در نظام سلامت و در همه نظامات اجتماعی به آن قله‌ای که ایران اسلامی می‌تواند در آن قرار بگیرد دور از بحث‌ها و بازی‌های سیاسی برسیم. وی افزود: ما معتقدیم این وضعیت را می‌توان با کمک همگان تغییر داد، فکر و اراده و همبستگی آن موجود است و با انسجام و یکپارچگی، با کمک همگان این تغییر می‌تواند به نفع ارزش‌های والای انقلاب اسلامی تحقق پیدا کند. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: در حوزه اجتماعی نباید این همه آسیب وجود داشته باشد و این آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست. می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق کاری کرد تا بسیاری از این آسیب‌ها که زیبنده نظام اسلامی نیست و جوان‌های ما را مبتلا کرده از بین برود. وی گام اول این روند را تغییر در مدیریت اجرایی کشور دانست و گفت: تغییر در مدیریت اجرایی بستگی به همکاری همگان دارد.
نظام پولی و بانکی
 معضل جدی اقتصاد
همچنین به گزارش تسنیم، رئیسی روز گذشته طی سخنانی در جمع نمایندگان مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی کشور، بر اعمال اصلاحات در مدیریت اجرایی کشور تاکید کرد. وی با بیان اینکه باید از نگاه حزبی و جناحی بیرون بیاییم و به سرمایه‌های کشور درست نگاه کنیم، افزود: وضعیت اقتصادی کشور به هیچ عنوان خوب نیست و معضلات جدی در نظام پولی و مالی کشور وجود دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: اینکه دولتی درباره فساد اداری، دولت قبل را متهم کند، برای مردم قابل پذیرش نیست و با «دزد دزد گفتن» مشکلی حل نمی‌شود. این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه «اگر دستگاه اجرایی کشور درست عمل کنند و بسترهای فساد را از بین ببرد؛ شاهد کاهش واقعی پرونده‌های فساد و کیفری خواهیم بود»، تاکید کرد: به عنوان یکی از دلسوزان و دغدغه‌مندان کشور فکر می‌کنم وضع فعلی نه تنها مطلوب نیست بلکه برای مردم قابل تحمل نمی‌باشد. وی گفت: برای یکبار هم که شده کشور، مردم و اقتصاد را خارج از نگاه‌های بسته حزبی و جناحی و گروهی ببینیم. مردم از این وضع خسته‌اند؛ بنده در طول مدیریتم هرگز جناحی عمل نکردم و الان نیز در ستاد انتخاباتی ما همه سلیقه‌‌های سیاسی در خط امام حضور دارند.